Vanavond even distr riem van peugeot 206 1.4 vervangen.
Aangezien ik ook altijd de waterpomp vervang, dit dus ook willen doen.
Is me de bovenste bout hiervan afgebroken in het waterpomp huis.
Uitboren is bijna niet mogelijk omdat er weinig plaats is.
Nu wilde ik het hele huis eraf halen door de 4 bouten aan de achterzijde hiervan los te draaien, maar de eerste bout kraakte al dus die durf ik ook niet los te draaien.
Iemand een optie om het er toch uit te krijgen, hij zit behoorlijk vast, anders was ie niet afgebroken.
Huis is van aluminium en bout van messing zo te zien.
In deze bout zit weer draad getapt waar boutje van distr kap mee vast zit.
[url=http://img696.imageshack.us/i/snc00188a....][img]http://img696.imageshack.us/img696/6499/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://img696.imageshack.us/i/snc00189a....][img]http://img696.imageshack.us/img696/6237/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je bent niet de eerste die het af heeft gebroken
wij op het werk hebben het ook een keer meegemaakt
oplossing die we hebben toe gepast ging
we hadden met boutje erop gelast en konden hem zo eruit draaien
problemen die het levert zijn
vonken die er af komen
stroom die door blok lopen (met wielbouten eruit lassen, hebben we een airbag module kapot gehad )
dikte van de bout die erop zit is vrij zwak (lieft m12 maar dat gaat nooit passen, vandaar)
en hopen dat het tapeind zo uit komt en niet te vast zit
kan zijn dat hitte heeft geholpen met het loskomen
het huis eraf halen is het beste (hebben we ook al een keer gedaan ivm deze bout afgebroken was)
het ergste is dat de bouten kraken bij het verwijderen maar deze kunnen veel vaster worden gezet
ik weet niet hoe ze kraken
het kan zijn dat het puur spanning is
maar ook op het punt van afbreken
dit is altijd moeilijke keuze
Bedankt voor je antwoord, gelukkig ben ik niet de enige, dat scheelt alweer.
Wat ik vanavond ga proberen is met een haakse boor een gaatje erin boren en dan met een linkse tap proberen.
Vandaag zal ik hem gedurende de hele dag meerdere malen inspuiten met kruipolie.
Ik zie dat je het hele huisje los kan nemen. Dit zijn echt klusjes om er een M10 moer op te lassen. Door het gat van de moer en altijd succes. Als de moer niet houdt gewoon nog een keer en aangezien staal niet aan aluminium hecht is paniek niet nodig. Wel een las-apparaat. Gebruik bij de nieuwe bout wat grafiet of molykote... Groeten.
zo zou ik het ook doen enige goede mogelijkheid om het breken van de andere bouten(huis) te voorkomen mijns inziens....
13 jaar
Het is inmiddels gelukt dankzij hulp van kennis en lenen van haakse boor.
Ik heb eerst een boortje afgeflex omdat dit te lang was en met de haakse boor voorzichtig klein gaatje geboord, dat ging redelijk.
Daarna langzaam steeds iets groter geboord, met linkse tap ging ie echter nog steeds niet los, zat echt muurvast, ook na 2x warm gestookt te hebben.
Als laatste heeft kennis van me voorzichtig met 6,5mm boor opgeboord en met de M8 tap ging ie er ineens zo eruit.
Nieuwe bout besteld, is maandag bij de dealer.
Ik weet wel dat ik bij deze motoren geen waterpomp meer vervang bij een distr riem wissel.
Koppakking lekt ook olie maar dit is ook bekend probleem ben ik achter gekomen.
Dan sleur je gelijk de cilinderkop er (even) af. Je moet toch wachten op het nwe draad-eindje. Koelvloeistof is er al uit, distributie ligt eraf..........je bent al bijna op de helft.
Ja daar heb je wel gelijk maar denk niet dat ik daar ook nog aan begin, wie weet wat er dan weer fout gaat of afbreekt.
valt nog wel mee, als je hem nu laat zitten en over een jaar doet, kun je weer de d-riem etc gaan vervangen
Ja ik weet het, normaal zou ik dat ook wel doen, maar is niet mijn auto.
Kan gesloten worden want is opgelost.
Mooi. Hoe opgelost?
Staat hierboven bij #6.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar