Peugeot Boxer: branden motorlampje en inhouden

Bouwjaar: 2005

goeiedag,
we hebben een boxer staan(sofim 2,8hdi 03.2005)waarbij bij snel gasgeven het storingslampje gaat branden en de motor daarna niet meer boven de 3800omw/min uit komt.als je daarna de motor afzet moet je even een minuutje wachten anders slaat hij niet meer aan. lagedrukpomp is goed, en de raildruksensor is vervangen. hij geeft als storing tijdelijke storing controle hogedruk brandstof gelijkheid.
iemand misschien een suggestie??????
m.v.g. harry

harry4203

Geplaatst door harry4203 (430) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

monteurtje7987 (0) PRO, 18 jaar geleden

sensor in de rail vervangen helpt altijd bij 307 hdi .
je kan ook even in de diag kijken hoeveel prtocent hij regeld de hoogedruk pomp als dit te veel is zit het hem in de pomp ook al eens mee gemaak hier zit namelijk ook een regelaar in

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat zou je denken van een mailtje naar techsupport.

harry4203 (430) PRO, 18 jaar geleden

techsupport weet het niet

harry4203 (430) PRO, 18 jaar geleden

openingspercentage van de regelaar is trouwens ook goed

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

Geen vocht in de stekker van de ebe?? Hier al 2 keer meegemaakt met verschillende vreemde storingen.

harry4203 (430) PRO, 18 jaar geleden

nee, helaas niet.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Vreemd, zegt Techsupport werkelijk dat ze het niet weten,???.
Dat lijkt me sterk,maar afijn mischien kan ik dan wat voor je doen, het enige wat ik meegemaakt heb met de Sofim isdat de luchthoeveelheids meter nog wel eens stuk gaat.Verder nooit problemen met deze motor.

GOVA (0) PRO, 18 jaar geleden

De brandstofdrukregelaar op de HD-pomp stuk. Ik heb al eens voorgehad met een 2.8 Hdi, had wel 250.000 kms.
Is het zelfde als de 2.0 Hdi, alleen de aansluitstekker is verschillend. De ECU weet ongeveel hoeveel de brandstofdruk op de rail is bij een bepaalde aansturing van de brandstofdrukregelaar. Meet hij een andere waarde op de rail dan hij "dacht" , dan krijg je "storing controle hogedruk brandstof gelijkheid"

mvg

harry4203 (430) PRO, 18 jaar geleden

beste oldtimer, ze zeggen natuurlijk niet werkelijk dat ze het niet weten, maar ze komen nog niet met een mogelijke oorzaak. moet ook eerst nog wat meetgegevens faxen. enige wat ze wel eens meegemaakt hebben is een defect filterhuis.
ps: hebben er maar eentje rijden, dus echt veel ervaring heb ik er niet mee. deze motor doet het inderdaad probleemloos.
iedereen alvast bedankt voor het meedenken, zal maandag eens kijken of ik er wat verder mee kom.
gr harry

harry4203 (430) PRO, 18 jaar geleden

na het vervangen van de hd-pomp (in overleg met techsupport) is het probleem verholpen
grt harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.