Peugeot PARTNER 170C 1.9D: brandstof lek ter hoogte van brandstof pomp

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1868

beste leden ,
ik zit namelijk met een brandstof lek bij mijn peugoet partner van 1999 en 1900 cc ik had eerst het overloop darmpje vervangen van de verstuiver 3 , dacht het is opgelost maar minder is waar , nu aan alle verstuivers is het volledig droog als de motor draait , maar achter de dieselpomp onder de verstuivers zo tussen het motorblok en de dieselpomp begint er weer diesel te lopen als ik ook maar overal kijk ik zie niks waar het vandaan komt komt zekers niet van de verstuivers want daar is het volledig droog , kan me misschien iemand een tip geven of ook al meegemaakt .
alvast dank ,
grtj patje

patje1967

Geplaatst door patje1967 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

kaleido 1 (1605) PRO, 6 jaar geleden

De boel goed droog maken , spiegel en een goed lamp er bij en kijken lijkt mij , soms is het even speuren.

patje1967 (0), 6 jaar geleden

heb ik steeds gedaan , maar vraagje zou men de pomp zo maar mogen uithalen dat ik denk dat er soms een dichting stuk is , doch dank voor de tip

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

n peugoet met n vervangen overloop darmpje, ff lachen maar nu serieus zitten de leidingen aan de zijkant van de pomp wel vast, echt zoals boven beschreven goed schoonmaken spiegeltje en lamp erbij om te zien waar t wegkomt. ze zijn 2ehands niet duur maar leuker om t euvel zelf te verhelpen

patje1967 (0), 6 jaar geleden

heb er al de beschermingskappen eens afgedaan en heb nogmaals goed gekeken met spiegel en lamp en de diesel liep aan de kant waar het tandwiel zit waar de distributie riem opzit eruit even gezocht op internet en er zit daar een dichting ( oliering ) , dus heb ik er de pomp maar uitgehaald maar ik kon niet vermijden dat de pomp ronddraaide ( hopelijk kan dit geen kwaad ) als ze eruit was kon ik het nog beter zien en inderdaad de diesel kwam van tussen de dichting , achter een andere dichting geweest moet nu alles terug monteren en hopelijk start hij omdat ik bang ben dat je niet aan de pomp mag draaien , maar ja wie niet waagt niet wint hé , hou jullie op de hoogte tips zijn nog welkom ivm het ronddraaien van de pomp ja of nee ?? , heb wel aandachtig geweest dat de krukas en de nokkenas op dezelfde plaats blijven staan . doch dank voor tips , grtj pat

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Dan zeker de hele DB set vervangen en waterpomp, pomptiming is n ander verhaal , ik hoop dat je de merktekens weet Pat en ook de pomp gemerkt hebt voordat het sleutelen begon ivm timing.

patje1967 (0), 6 jaar geleden

de dichting van de pomp was inderdaad naar de vaantjes aan de kant van het tandwiel , dus er een nieuwe dichting ingestoken , heb nu alles terug gemonteerd maar hij wil niet starten , heb opgepompt en heb diesel tot aan de pomp , zou ik ergens moeten ontluchten ? of heb ik wat anders eventueel over het hoofd gezien . hopelijk kan me iemand even verder helpen , grtj pat

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Staat de pomp wel op tijd?
Had je de pomp op merkteken vastgezet voor demontage?

patje1967 (0), 6 jaar geleden

dit heb ik wel over het hoofd gezien , maar de pomp zelf heeft niet open geweest juist het tandwiel eraf geweest oude dichting eruit nieuwe erin en het tandwiel er terug op , of heeft dat er niks mee te maken , grove fout van mij ja en nu ?

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Wat ik in het begin al zei Pat Alles merken , nu staat pomp geheid verkeerd, op nieuwe Dsnaar staan merken die overal mee overeenkomen, staat er geen merkteken op tandwiel van pomp, dan moet deze pet n paspen vastgezet worden . idem voor onderblok. Snaar lijkt mij daar de gemakelijkste manier, tevens kun je n snaar maar 1 keer gebruiken . Groet

patje1967 (0), 6 jaar geleden

beste sleutelaar1952 , ja je hebt gelijk zou wel kunnen mijn handen afhakken , maar goe alvast dank voor de tip maar wat bedoel je met een paspen vastzetten en idem voor onderblok maar onderblok en nokkenAs heb ik vastgezet deze zin zeker op hun plaats gebleven of bedoel je wat anders ?? ,grtj pat

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Pat .meestal aan de kant waar bijna de starterkrans zit, daar kun je een boutje of soort sencor losdraaien om een pen in vast te zetten die wel onder speciaal gereedschap valt. dit is in pricipe niet echt nodig, beter van wel, ik doe het zonder. Dit is om het bdp goed te hebben. Als ik goed denk zit er in de tandpoeile van de pomp een rond gat van 11mm daar kan ook n pen in om de pomp op het juiste moment te houden .
Als onderblok goed vaststaat en op bdp, dan alleen n pen in de pomp en zou in principe de motor lopen moeten, wel pen of pennen verwijderen na het plaatsen van de dsnaar. Sucses

patje1967 (0), 6 jaar geleden

beste sleutelaar1952 , alvast dank voor deze tip ga ik morgen eens uitproberen , alvast dank hou je op de hoogte , mischien een vervelende vraag maar dat gat aan de starterkrans kan ik daar bovenaan aan of is het van onder de de wagen te doen ( mijn excuus voor deze vraag ) grtj pat

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Pat zijkant blok ongeveer 10 cm van starterkrans, in het miden om bij het hart van de krukas te komen , kijk eens op het net voor afbeeldingen moet te vinden zijn , via onderkant goed bij te komen ,., groet

patje1967 (0), 6 jaar geleden

ok nogmaals dank voor de tip , mischien nog een domme vraag maar wil zeker zijn dat ik weer geen stommiteiten bega wat bedoel je met onderblok is dit de krukkas dat je bedoelt ?

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ja ik bedoel de krukas die kun je vanaf deze plaats vastzetten op bdp Pat . dit kun je zonder rare dingen te doen, geen enkele vraag is dom beter voorzichtig als brokken
Groet

patje1967 (0), 6 jaar geleden

beste sleutelaar1952 , vindt ik echt aangenaam dat je het zo opneemt mijn rare vragen , maar neem nu dat ik alles kunnen doen heb zoals je beschreven hebt is er dan nog sprake van eventueel ontluchting van de pomp of de leidingen , grtj & nogmaals dank

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Halo Pat, ontluchten is maar heel even daar het n doorlopent systeem is leidingen bij verstuivers iets los tot diesel komt. ik deed het iets anders maar dat neemt n jongere motor me niet in dank af, na winterberging wat benzine in luchtinlaat, dat deed ik bij grotere motoren in vaartuigen , perfecte start. voor diesel zou je wat startspray kunnen gebruiken slaat ie even aan weet je teminste zeker dat de pomp nog niet op tijd staat, loopt hij door , moet misschien de timing bijgesteld worden, beetje barbaars maar t werkt. groet

patje1967 (0), 6 jaar geleden

beste sleutelaar1952 , dus bij deze ben ik hier met goed nieuws dank zij jou tips is het mij gelukt de wagen te doen draaien eerst alles op bdp gezet , maar ivm de pomp zat er geen gat van 11 mm maar er zat een soort ring waar de pollie overpast waar je hem met 3 boutjes kan mee vast zetten daar zat een gatje in van 6 mm en een gatje van 6 mm in de pomp daar een boortje ingeplaatst dat de pomp vast zat de oude distributieriem erop geplaatst ( waarom de oude het was alsmaar proberen om de wagen aan de praat te krijgen en anders moest ik alsmaar nieuwe kopen ) even nog wat diesel opgepompt en dan kwam het moment na wat pruttellen draaide hij heb hem wel niet ontlucht , dus morgen ga ik er de nieuwe riem nu op plaatsen na alles goed te hebben gemerkt en alles afwerken , dus nogmaals dank voor de tips , grtj pat

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Heel fijn om te horen Pat. Ja de maten van die gaatjes varieren wel eens, kon je in elk geval op de juiste weg zetten en ben blij voor je dat er weer geluid uitkomt, sucses met het plaatsen van de nieuwe driem , dit lukt je nu zeker een stuk vlotter, denk wel om de juiste spanning op de driem te zetten, dat is aan het merkteken op de spanner te zien. Top probleem opgelost, groet

patje1967 (0), 6 jaar geleden

weet niet als ik dit bericht hier mag bijplaatsen of als ik een ander topic moet starten ??
namelijk probleem met de peugoet als men gas geeft hoort men zo een fluitend , zoevend geluid ( weet nie goe hoe ik het geluid moet omschrijven ) , hij heeft dit al vanaf dat de herstelling gebeurt is maar dacht eerst zal een riem zijn dat tegen een kunstof omkasting sleept , hij heeft het juist maar bij gas geven als men zogezegd in toeren gaat maar als hij stationair draait hoort men niks , als men gas geeft om te vertrekken is het geluid er lost men gas om te schakelen geluid weg weer gas geluid is er weer en men blijft het horen , heb me laten wijsmaken dat mijn distributieriem te hard spant ?? raar maar wel een irritant geluid . zou er iemand enig idee hebben , alvast dank .

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Hoord in n nieuwe lijn Pat, lekprobleem is over. Zou mij echt niet verwonderen dat de snaar iets te strak staat of de andere snaar voor dynamo te slap, groet

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Vreemde Mod, maarja, heb je het rollager en spanner ook vervangen Pat , neem aan van wel, laat n ander eens gas geven om te kunnen horen waar het precies vandaan komt. dit is gelijk aan n snaargeluid die niet op de juiste spanning staat. of haal even de ene weg van de dynamo en kort laten lopen alleen om te horen of het dan weg is, dan weet je teminste zeker waar te kijken. groet

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

gepubliceerd door Rene Roolvink @ 11/02/2018, 12:23
Démonteer eerst eens weer de multriem om uit te sluiten dat één van deze aangedreven onderdelen ( dynamo , spanrollen , e d ) het geluid veroorzaakt .

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

[quote=sleutelaar1952]Vreemde Mod, maarja, [/quote]

Hier is niets vreemd aan; berichten over hetzelfde probleem verdelen over twee topics, is niet handig en niet overzichtelijk.

patje1967 (0), 6 jaar geleden

beste leden ,
weer probleem aan den peugoet , gisteren opeens stil gevallen nog even willen starten en hoorde direct dat er iets met de kleppen was .
naar huis gesleept en het kleppendeksel eraf gedaan , wat raad je nokkenas in 3 stukken gebroken & tijdens de demontage van de beschermingsdelen dat over de distributie riem zit kwam ik weer op een probleem de polie van de brandsofpomp ook gebroken er is kwart stuk uit van de polie , nu vraag ik me af hou is dit kunnen gebeuren ?? mischien iemand enig idee alvast dank

patje1967 (0), 5 jaar geleden

om alle moeilijkheden te vermijden heb ik er een occasie cilinderkop opgeplaatst incl koppakking , dus bij deze mag dit gesloten worden , alvast dank voor het meedenken en de tips .

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Oke , bedankt voor uw feedback .

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.