auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot PARTNER 170C 2.0HDI: OLIEDRUKLAMPJE

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RHY, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 66

Goedemiddag
Mijn vraag is over mijn Peugeot partner 2L HDI van november 2004 Als ik mijn auto op contact zet brand er geen oliedruk en stop lampje , ze zeggen dat het bij een bepaalde type zo is . Maar ik vraag mij af als mijn olie druk wegvalt
of mijn lampjes dan wel gaan branden ?? Is dat te controleren??
Wie kan mij uit mijn droom helpen ?

Geplaatst door

Menno1210 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Trek de stekker van de oliedrukschakelaar, zet het contact aan en houdt het stekkertje tegen massa....lampje zou dan moeten branden.

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

En voordat u vraagt : Waar zit het oliedruk / manocontact ?
Hierbij alvast het antwoord : No: 10 op de tekening .

Goedemorgen
Ik de test uitgevoerd , maar er gaat geen oliedruklampje of stop
branden ,de oliedrukvoeler zit heel mooi verstopt achter de aircopomp, maar zit een stekker tussen ,daar had ik geluk mee.
Mijn dashboard zit een printplaat maar geen lampjes te zien .
Dus probleem nog niet opgelost

Menno1210 0

6 jaar

zie bijlage, er zit wel een lampje voor de oliedruk zo te zien...

en het is blijkbaar een schakelaar met 2 aansluitingen...zie bijlage. Dan zou er op 1 draad spanning moeten komen en zou de andere naar massa gaan.

Moet je maar eens gaan meten.

Ik heb hier zelf niet aan gemeten, dus corrigeer mij als ik het niet bij het juiste eind heb, maar het zou dan zo maar kunnen dat als je de stekker dan los haalt het lampje niet gaat branden...

dan is of de schakelaar stuk of de spanning komt niet aan of de massa is er niet.

De schakelaar op het schema verbind alleen de massa door naar het lampje.....op 1 draad spanning en de andere massa, komt niet goed in dit geval (sluiting)
Aansluiting S25 van de schakelaar heeft ook geen draadnummer, maar is in het motorblok geschroeft (massa)

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Goedemiddag
Er zitten 2 draden aan ,dat klopt , Ik heb de oliedrukschakelaar
met een klein stukje kabel ,en dan heb ik een stekkerblokje Schakelaar is niet te zien ,zit achter de aircopomp ,
Ik zal nog wel eens kijken of er spanning op staat , en of de massa goed is
Alvast bedankt
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Volgens het schema komt er 1 draad vanaf massa, dus de schakelaar moet massa doorverbinden om het lampje te laten branden.
Als je de stekker eraf trekt en doorverbind zou het lampje moeten branden.
Zo niet: lampje kapot of ontbreekt

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Kan ook nog een slechte stekkervebinding zijn op de multifunctie controlmodule; deze zit op de relais plaat in de motorruimte (stekkeraansluiting A11)

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Goedenavond
Ik ga morgen kijken en de testen uitvoeren ,en dan moeten we er volgens mij uitkomen , Alvast bedankt voor de tips ,jullie horen nog van mij hoe het afloopt
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Goedemiddag
Ik ben aan het meten geweest. de stekker los bij de oliedrukschakelaar ,de schakelaar is volgens mij goed, weerstander meter geeft doorverbinding 000 aan , de draad geelgroen heeft geen spanning & de bruine draad heeft geen massa . beide draden doorverbinden geeft geen brandend lampje en ook geen STOP. wat kan ik nog meer doen ???
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Even voor de goede gang van zaken;
Jij zegt:

vanaf de oliedrukschakelaar komt een stukje bedrading met een stekker.....van die stekker gaat er bedrading verder de auto in (zeg maar richting dashboard).
als je de draden doorverbind die richting dashboard gaan brand het lampje, zeg je...."geeft brandend lampje en ook geen STOP"....

Brand het lampje nu wel en STOP niet?
Doorverbonden met contact aan? (contact moet aanstaan anders brand het lampje niet)

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Beste Hans
Als ik het contact aan is ,en ik verbind de draad door die naar het dashboard gaat ,brand er geen oliedruklampje en ook geen STOP . ik zag ook net dat ik dat even verkeerd heb gezegd bij de vorige melding ( sorry )
Ik heb deze auto 12 jaar en nooit opgevallen dat het niet werkte
ik dacht als de oliedruk weg viel dat het dan zou gaan branden
maar dat is dus niet zo , zonder de kabel brand er ook niets
Ik vind het een vreemd gebeuren
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Plaats eens het chassisnummer . VF3......................................
Zit het er überhaupt wel op ?

hallo Rene
Mijn chassisnummer is :VF3GBRHYB96097306
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Er zit dus wel een waarschuwingslampje in ( Rode pijl )
De zwarte pijl is de schakelaar .
De 2 groene pijlen zijn doorverbindingsstekkers .
IC 01 A en IC 02 A .
Bijgevoegd ook de plaatsen van de 2 stekkers .

Goedemorgen Rene
Ik heb de bijlages bekeken ,die foto van die auto is een model er voor , ik heb er een met grotere koplampen ,wat ik nog wel wil vermelden dat mijn olie niveau wel word weer gegeven ,ik weet niet of dat ook met elkaar heeft te maken
ik zal ook niet meer weten wat ik er verder me moet
MVG
MENO

Menno1210 0

6 jaar

Beste Menno ,
U heeft helemaal gelijk . Mijn excuus voor de onjuiste info .
Bijgaand nu het juiste elektrische schema .
Controleer dus draad 410 op eventuele onderbreking .
Controleer de zwarte 16 voudige stekker in de PSF 1 ( relais / zekeringkast bij de accu ) en dan met name aansluiting 11

Goedemorgen
Ik ga weer op zoek ,eerst weer bedankt
hier nog even een foto van mijn auto,
dit model is het (zie bijlage)
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Goedemiddag Rene
Ik ben nog even bezig geweest , ik ben er achter dat het woordje STOP wel reageert op mijn remolie niveau , (doorverbonden ) dan brand hij En ik heb ook verbinding van oliedrukschakelaar naar stekker in mijn zekeringkast( kleur groen/geel) ,maar kom geen relais tegen .nog een paar foto's van deze stekker nummer 8 ,
klopt dat?
Daar zit de groen/gele draad in die naar de oliedrukschakelaar loopt en daar heb ik gemeten van af de massa met de weerstandsmeter
Wat nu verder ?
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Groen/gele draad ?? dit is bij Peugeot altijd een massadraad .
De kleur van de draad welke aan de oliedruksensor zit is wit ( BA in het schema )De stekkerkleur is grijs .
Deze draad loopt naar de PSF 1 ( relais / zekeringkast ) bij de accu . zie tekening no : 5 .
16 voudige zwarte stekker aansluiting 11 .

Goedenavond Rene
De draden die van de oliedrukschakelaar stekker komt zijn bruin & groen/geel bij mij En mijn schakelaar zit achter de airco pomp.daar komen die draden weg ,die tekening heb je mij gestuurd .
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Goedemorgen
Ik heb mijn oliedrukschakelaar gevonden 10 cm boven het oliefilter,een plaats waar je bijna niet bij kan komen,
Op de tekening zit hij links naast de oliefilter . dat klopt dus niet
bij deze type, ik heb er maar één draad aan zitten.
Dus deze aan de massa verbinden dan moet het branden.
ik heb dus de verkeerde draad gehad ,ik denk van de airco
Ik ga het uitzoeken
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Ik vond het al vreemd dat er twee draden aan zouden zitten.....op het schema is het toch duidelijk 1 draad.
Alleen draad 410 zit op de schakelaar, de schakelaar zelf zit in het motorblok aan massa

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Juist Hans4040 .
Zoals ik gisteren al verbaast reageerde met een groen/gele draad .
Schema,s zijn via het chassisnummer opgevraagd , en moeten dus juist zijn .
Even afwachten wat nu de uitkomst van het onderzoek is .

We wachten af, Rene...

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Goedemorgen
Bedank voor jullie reactie ,ik ga het uitzoeken ,en jullie horen van mij
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Goedemiddag
Heb even gekeken , maar ik kom geen PSF1 tegen in mijn zekeringkast dit kom ik tegen : kleur van de stekkers
ZWART BAT NIOR 2 POLIG
ZWART EPI NOIR 10 POLIG
ZWART PMI NOIR 16 POLIG
GRIJS PP2 GRIJS 16 POLIG
GROEN PPI VERT 16 POLIG
Dit kom ik tegen in de zekeringkast van meneer SIEMENS
Hopelijk kan je me uitleggen welke steker ik moet hebben
Alvast een goed weekend
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Is het lampje niet gewoon kapot? Nergens uit de verhalen gelezen of dat is gecontroleerd!

Goedemorgen
Ik heb de kap van mijn dashboard gehad , achterkant van mijn tellersklok is een gladde groene printplaat , ik weet het niet, maar zullen er LED lampje op de printplaat zitten ???
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Juist Menno , Vandaar ook even geen reactie van ons op die vraag .
Instrumentenpaneel is alleen compleet vervangbaar . ( zie onderdelentekening )
De PSF1 is de zekeringkast bij de accu .
En daarvan moet u de zwarte ( noir ) 16 polige stekker hebben .
Daarvan pin 11 ( draadnummer 410 )
Heeft u deze draad ( 410 ) bij de schakelaar al aan massa gelegt met contact aan ?

Goedemorgen Rene
Mag ik ook punt 11 achter in de stekker in de zekeringkast door verbinden met de massa met aangesloten stekker ,en dan op contact ??
En als het dan wel weer brand ,weet ik dat de het in de schakelaar of bedraadig van de zekeringkast naar de schakelaar zit ,en als het niet brand is het dan toch de print plaat , zo als jij zegt
Het heeft in tijd dat ik deze auto heb ,nog nooit gebrand 12jaar
Ik hoop dat je me daar verder mee kan helpen met deze gegevens
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

dat lampje krijg je nooit aan t branden zo, actuatortest uitvoeren met een goeie testkast, dan weet je iig of het instrumentenpaneel goed werkt, en je zou kunnen proberen met draaiende motor de stekker van de oliedrukschakelaar eraf te halen en kijken wat er gebeurt.

Als je met draaiende motor de stekker van de oliedrukschakelaar afhaald, gebeurd er niets....contact is immers al verbroken met draaiende motor...

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Schakelaar ligt aan massa .

Dat klopt...en zoals alle electrische symbolen is deze in rust getekend, dus als de motor loopt wordt contact verbroken.

Hans4040 1430
badge vip badge

6 jaar

Goedemiddag
Als gemeten , het zit dan in de printplaat ,
ik heb nu een controle lampje 12v 1.2w in mijn tunneltje geplaatst, mag ik deze op punt 11 van mijn zwarte stekker op draad no 410 wit plaatsen in de zekering kast,zonder de oude draad te onderbreken naar mijn schakelaar ?
Of moet ik stekker van de schakelaar halen en nieuwe draad er weer aan?
Ik kan er slecht bij komen .
Alvast allen bedankt voor de hulp
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Goedemiddag
Ik zou nog graag een antwoord op mijn laatste vraag
willen hebben
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Ja ja , ik begrijp dat u wacht op antwoorden .
Ik denk dat als u de voeding van het lampje op een aansluiting via het contact maakt een de andere kant ( massa ) via draad 410 laat lopen , het lampje moet branden bij aangezet contact en moet doven als het oliedrukcontact opent .
Dus draad 410 losmaken van de stekker .

Goedemorgen
Plan uitgevoerd zo als jij mij hebt verteld , externe controlelampje werkt zo als het hoort
Bedankt voor de ondersteuning
MVG
Menno

Menno1210 0

6 jaar

Probleem opgelost . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.