De brandstofklep wilde al maanden niet meer openspringen. De dealer heeft kunststof schuim aan de binnenkant van de klep geplakt zodat door de tegendruk de klep weer openspringt. Dit is inmiddels al 3 keer gebeurd. Nu de klep wederom niet meer openspringt meent de monteur dat mogelijk een kabel opgerekt is???
Ik vraag mij af of ik dit moet betalen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nw tankklepje monteren, komt vaak voor.
Als de kabel opgerekt is, betekent dat dus dat de hefboombeweging van de opener/hefboom in de auto onvoldoende is. Ik zou deze in de auto los halen en kijken of je dan de kabel verder kunt uittrekken waardoor de klep toch opengaat. Als het dan wel lukt is de kabel te lang of zit de buitenkabel ergens los (bij de hefboom of de klep.
En of jij dat moet betalen? Als je de auto nieuw hebt gekocht zul je nu geen garantie meer hebben. Heb je de auto tweedehands gekocht met garantie en die termijn is nog niet voorbij dan zou het in de garantie moeten vallen. En anders...heb je denk ik pech gehad.
17 jaar
Het probleem met de klep deed zich al voor toen ik er nog Leeuwekeur garantie op had zitten. Nu is die echter voorbij. Vraag me toch af of ik dit niet kan verhalen. Toch maar even aan mijn rechtsbijstandverzekering voorleggen.
17 jaar
Probleem had ik ook, heb een veertje van balpen gemonteerd met schroef die er al zit achter klepje. Deze drukt hem dus open kost niets en twee tellen werk
16 jaar
Wil je het allemaal origineel houden en goed repareren, dan een nieuw tankklepje en advies om gelijk het andere deel waar de vulhals en tankklepje aan vast zitten óók te (laten) vernieuwen. Kost qua onderdeel niet veel......
Na plaatsen van alleen een nieuw tankklepje komt het toch regelmatig voor dat een tijdje nadien het verende deel van dit gedeelte alsnog afbreekt.
Er zit bij het asje waar de klep scharniert en klein veerblaadje wat tegen een uitstekend deel aan de binnenzijde van de klep duwt. Klep demonteren en door scharnierpen een stukje naar boven te duwen. De vergrendeling van de scharnierpen zit aan bovenzijde,deze indrukken en scharnierpen naar boven toe wrikken tot hij niet verder kan. De klep komt dan los van de scharnierpen. Het veerblaadje kan nu verbogen worden zodat het weer genoeg kracht heeft om de klep open te duwen. Klep weer monteren en scharnierpen naar beneden duwen.
Als u nu nu even vraagt aan uw dealer of ze dit even vooir u willen doen dan hebt u denk ik uw rechtsbijstandverzekering niet nodig lijkt mij. Een kleine moeite voor de dealer lijkt mij om dit even te doen.
Het probleem zit eigenlijk bijna nooit in de kabel. Die trekt het palletje alleen maar weg en dat gaat eigenlijk altijd goed. Dit kun je controleren door met geopende klep iemand aan de handle laten trekken en te kijken of de pal volledig verdwijnt en of de klep er langs kan. Vervolgens moet het veertje de klep een stukje naar buiten drukken en dat gaat dus niet goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar