Kan iemand mij vertellen waar het relais voor de brandstofpomp te vinden is bij deze auto?
Deze auto valt tijdens het rijden namelijk stil omdat de spanning van de pomp wegvalt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan niemand mij dit vertellen? Auto doet het nog steeds niet, volgens schema zou het relais inwendig in de zekeringkast onder de motorkap zitten maar deze heb ik vernieuwd en mijn storing is nog hetzelfde.
Wat is het probleem dan? Geen spanning op de pomp doordat het relais niet bekrachtigd wordt?
Wordt het relais wel aan gestuurd?
Nee, ik kan alle signalen meten in de stekkers bij de ECU en daaruit blijkt dat ik spanning heb op mijn relais, de andere kant van de spoel wordt (in de ECU) naar massa geschakeld maar het relais schakelt niet. Ook dit heb ik gemeten en als ik dit buitenom doorverbind (tijdelijk met een losse draad) is mijn probleem weg.
In simpele taal: 85 en 86 worden aangestuurd maar 30 en 87 worden niet met elkaar verbonden.
begrijp ik het goed dat als je een draad aan de massa van je relais legt je probleem weg is?
Nee, als ik 30 en 87 doorverbind is mijn probleem weg.
Zoals ik al zei krijg ik goede massa op mijn relais.
Alleen weet ik niet waar mijn relais zit dus kan ik het ook niet vervangen of open maken.
AHA, snap het. Je hebt de zekering kast (met het inwendige relais vervangen) en dat gaf niet de oplossing.
Ik heb de zekeringkast (waarvan beweerd word dat daar het relais inzit) vernieuwd en dat geeft idd geen verbetering.
Voor mij staat echter vast dat daar dus het relais niet inzit, anders was het nu opgelost.
Ik heb de oude zekeringkast opengemaakt en er zit een soort van groot IC in, dus dacht ik dat daar de relaisfunctie in zou zitten.
Om alle twijfels weg te nemen; ik heb nu een los 4-polig relais bijgekoppeld aan de bedrading en nu is mijn probleem weg.
Dit is echter niet mijn gebruikelijke werkwijze en ik ben te nieuwsgierig om het hierbij te laten.
hij zit toch echt ingebouwd in de zekeringkast onder de motorkap.(achter de accu) links boven voorin de auto (in het interieur) zitten ook nog een aantal stekkers, waaronder 1 waar de bedrading voor de brandstofpomp doorheen loopt, gaat hier niks mis?
Volgens mij niet harry, volledigheidshalve moet ik nog melden dat de injectoren door hetzelfde relais gevoed worden en dat die dus ook geen spanning krijgen. Daarom weet ik dus vrijwel zeker dat het probleem echt in het relais moet zitten, maar als jij zeker weet dat die in de zekeringkast achter de accu zit heb ik die vernieuwd. Ik heb de bedrading doorgemeten tot in de zekeringkast! Heb jij een schema? Dan kan ik je namelijk vertellen waar ik mijn losse relais aangesloten heb.
ik heb in het schema gekeken ja. je maakt me nieuwsgierig.
Okee harry, als volgt; 4-polig relais met 85,86,30 en 87 (iedereen hier wel bekend neem ik aan). Als je in het schema kijkt zie je een zekeringkast met 2 relais erin getekend, het eerste relais (bij mij het rechtse) schakelt de spanning in voor het tweede. Het 1e heb ik nu buitenom overbrugt.
Als je uitgaat van de penbezetting van de ECU is de situatie als volgt; pen 4 = 85 en 30, pen 21 = 86 en pen 119 = 87. Om het voor jezelf duidelijk te maken adviseer ik om zelf even een tekening te maken, dan zul je zien dat ik zo de functie van het rechtse relais overneem.
Succes en ik ben benieuwd naar je mening, groeten, Sjef.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar