Het is bekend dat de 1.8 8 kleppers van peugeot gevoelig zijn voor lpg.
nu hoor de ik van iemand dat een Citroen BX kop beter geschikt was. Een bx kop was op een xantia 8 klepper gezet en het probleem met de stellen van de kleppen etc was niet of veel minder nodig? Heeft iemand hier ervaring mee?
Voorzover ik weet heeft BX ook nooit 1.8 gehad, wel 1.6 en 1.9 of maakt dat niet uit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet kijken of je kan achterhalen wat de motorcode van die BX is en die vergelijken met de motorcode van jouw 406. Jij hebt een XU7JP of XU7JB motor.
die van mij is XUJ7B, multipoint injectie 66 kw. Als je op masterbase.nl kijkt, zie ik bij citroen bx diverse XU blokken, maan geen xuj7b. Alleen xantia heeft XU7JB blok..
18 jaar
Dan is de kop dus niet hetzelfde en kan je hem niet uitwisselen.
Ik las op xantia forum, dat er 1.9i kop op de 1.8 zo uitwisselbaar is .. ? En dat de kleppen van BX kop om de 50.000 gesteld moeten worden.
Voor 80 euro kun je ook een flash lube systeem in laten bouwen, maar ik weet niet of zo'n klepsmeer ding echt wel nut heeft.
18 jaar
Op http://forum.xantiaclub.net zijn er toch aantal mensen die met suc6 een bx kop 1.6 / 1.9 op zo'n xantia 1.8 8v hebben overgezet. Die oude koppen van Bx of van de eerste generatie 405jes zouden langer op lpg mee gaan.
Kleppen stellen zou dan hoogstens om de 50 - 60.000 nodig zijn.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 404 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar