Peugeot 404: BX kop op een 406 8v blok ??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 8v 66 kw

Het is bekend dat de 1.8 8 kleppers van peugeot gevoelig zijn voor lpg.
nu hoor de ik van iemand dat een Citroen BX kop beter geschikt was. Een bx kop was op een xantia 8 klepper gezet en het probleem met de stellen van de kleppen etc was niet of veel minder nodig? Heeft iemand hier ervaring mee?
Voorzover ik weet heeft BX ook nooit 1.8 gehad, wel 1.6 en 1.9 of maakt dat niet uit?

sel

Geplaatst door sel (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 404? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden

Je moet kijken of je kan achterhalen wat de motorcode van die BX is en die vergelijken met de motorcode van jouw 406. Jij hebt een XU7JP of XU7JB motor.

sel (0), 17 jaar geleden

die van mij is XUJ7B, multipoint injectie 66 kw. Als je op masterbase.nl kijkt, zie ik bij citroen bx diverse XU blokken, maan geen xuj7b. Alleen xantia heeft XU7JB blok..

306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden

Dan is de kop dus niet hetzelfde en kan je hem niet uitwisselen.

sel (0), 17 jaar geleden

Ik las op xantia forum, dat er 1.9i kop op de 1.8 zo uitwisselbaar is .. ? En dat de kleppen van BX kop om de 50.000 gesteld moeten worden.
Voor 80 euro kun je ook een flash lube systeem in laten bouwen, maar ik weet niet of zo'n klepsmeer ding echt wel nut heeft.

sel (0), 17 jaar geleden

Op http://forum.xantiaclub.net zijn er toch aantal mensen die met suc6 een bx kop 1.6 / 1.9 op zo'n xantia 1.8 8v hebben overgezet. Die oude koppen van Bx of van de eerste generatie 405jes zouden langer op lpg mee gaan.
Kleppen stellen zou dan hoogstens om de 50 - 60.000 nodig zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 404 of stel zelf een nieuwe vraag.