Nou mijn eerste berichtje op deze site. Ik ben sinds kort de trotste eigenaar van een peugeot 306 XR 1.6 uit 1999 met Gas instalatie.
Het is een top auto maar 1 minpunt de centrale vergrendeling werkt niet aan de bestuurderskant.
Als ik via de AB de auto open wil maken gaan alle deuren open op de bestuurders deur na. Wil ik ze sluiten met AB dan gaan de deuren dicht en meteen weer open (waarschijnlijk een beveiliging omdat de bestuurders kant niet op slot gaat??).
Sluit ik de deuren met de sleutel dan gaat wel alles op slot.
Ik heb al op de site gekeken naar mogelijke oplossingen. Wat vooral geopperd werd was dat de kabelboom niet goed was.
Ik heb de kabelboom doorgemeten en ik krijg 1 signaal als ik de zender actieveer. Dus ik denk dat de motor van de vergrendeling dood is. Maar hoe krijg je het slot uit de deur gehaald??
Ik weet niet hoe ik alle stangetjes die van het slot naar vergrendeling los moeten. Hoe krijg je het slot nu toch uit de auto gehaald???
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
draadbreuk in de overgang deur/deurstijl.
of nog een optie, slot kapot in bestuurderdeur.
Beste Arie draadbreuk lijkt me onwaarschijnlijk. Zoals ik al zei meet ik een signaal in de stekker van het slot als ik mijn afstandbediening bedien.
En dan komt dus het probleem hoe demonteer je het slot? Ik krijghem wel los in de deurstel maar hoe krijg ik alle stangetjes van het slot los??
19 jaar
sorry had het niet goed gelezen, had over het hoofd gezien dat je al het een en ander had doorgemeten.
die stangetjes zitten toch gewoon in een kunstof busje geklikt?
met enige druk er uit drukken.
kijk toch maar nog eens naar de stekker die van de steil naar de deur gaat
19 jaar
Nou Ivo ik heb net even gekeken. Na wat frotten kreeg ik de stekker van de deurstijl los. Maar nu durf ik eigenlijk niet zo goed verder. Uiteraard durf ik de tyrip nog wel los te knippen maar kan ik de hoes terug schuiven en dan de kabels naar buiten trekken??
Hoe kan ik het beste te werk gaan om de kabelboom te checken.
Alvast bedankt.
19 jaar
Ben inmiddels toch maar verder gegaan met het bestuderen van de kabelboom (deur er afgehaald kun je er lekker makkelijk bij).
En wat blijkt erg veel slechte draaden zie http://members.chello.nl/~j.joosten2/aut...
Ik heb ergens gelezen dat je de kabelboom kunt vervangen. Maar waar maak je hem weer aan elkaar? En moet dit doormiddel van solderen??
19 jaar
dat moet je doormiddel van solderen het beste is het schema op te vragen want de nieuwe stekker heeft andere kleuren en ook andere nummers op de kabel als je nu precies het type en bouwjaar en dam nummer geeft (damnummer staat als het goed is in de linkerdeursteil op een stikker en anders onder de motorkap) dan stuur ik het schema op als je wilt of mail ik het je En je moet hem aan de kant van het chasis de kabels aan elkaar solderen Ik hoor het wel
19 jaar
Hoi Ivo het zou erg fijn zijn als je een schema door zou willen mailen naar kenemandehei@hotmail.com.. Helaas krijg ik het dam nummer niet gevonden niet op de veerpoot onder de motorkap en er zit ook geen sticker op de deurstijl met een 6 cijferig nummer. Het idenificatie nummer van mijn auto is VF3ANFZE32558901 Peugeot 306 1.6 5DRS kenteken is XF-DL-89.
Ik hoop dat je me kunt helpen.
19 jaar
Ik zal maandag het schema opzoeken en door mailen
19 jaar
Ivo heb je nog aan het schema gedacht??
19 jaar
ik heb er wel aan gedacht maar vergeten morgen stuur ik het je
19 jaar
Nou ik ben er voor gaan zitten en heb alle draadjes aan de nieuwe kabel gesoldeerd. Dat viel allemaal nog niet mee maar met behulp van het schema van Ivo is het toch gelukt. Alles werkt weer naar behoren. Dus Ivo nogmaals bedankt.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar