Goedendag,
Momenteel ben ik bezig de koppakking te vervangen van de HDI 2.0 motor. De cilinderkop is er bijna af. Mijn vraag is wat de aanhaalmomenten zijn van de cilinderkopbouten. En of er zaken zijn waar ik op moet letten bij het vervangen van de koppakking. Wat ik zelf raar vindt is dat van de 10 kopbouten er 5 zijn afgebroken bij het loshalen. Alle informatie is welkom.
Met vriendelijke groet,
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even nog wat extra info. De auto heeft 184.000km gereden en nu bijna 3 jaar in mijn bezit. Al die tijd was waarschijnlijk de koppakking al lek. Hij gooide namelijk tot een bepaald niveau koelvloeistof eruit via de dop van het expansievat en daarna bleef hij op dat lage niveau staan. Bijna 50.000km zo gereden. Tot 1.5 week geleden ineens de kachel niet meer warm werd. En er meer dan een liter koelvloeistof bij moest. Koppakking is inmiddels gedemonteerd, zie foto. Koppakking uit elkaar gehaald en een van de laagjes is op meerdere punten gescheurd zoals te zien. Graag informatie over de aanhaalmomenten van de kopbouten, maar alle info is welkom. Turbo lijkt mij nog prima in orde. Alles is echt moeilijk bereikbaar dus nu is het wel het moment om als het nodig is zaken te vervangen. Ik heb ongelofelijk veel plezier van de auto en wil hem zo lang mogelijk blijven rijden. Vandaar de vraag om info (Gloeibougies, turbo, thermostaathuis).
Tandriem en waterpomp zijn bij 140.000km vervangen.
De koppakking is inmiddels vervangen en de aanhaalmomenten zijn 20Nm, 60 Nm en dan 220gr. Thermostaathuis heb ik uit voorzorg ook vervangen. Kunststof begon op een aantal plekken te vervormen en zacht te worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar