Peugeot 206: Climate Control

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Hallo mede-forum gebruikers.
Ik heb een tijdje geleden een Peugeot 206 gekocht.
Nu met het warme weer blijkt de climate control niet juist te werken.
Bij het starten van de motor start de climate control automatisch op 21 graden en blaast meteen volop.
Ook als ik de temperatuur handmatig lager zet voel ik geen koude lucht.
Kan het zijn dat de sensor kapot is of denken jullie een andere oorzaak?
En waar kan ik de sensor vinden?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

206gtirijder

Geplaatst door 206gtirijder (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

zit er nog wel koudemiddel in het airco circuit?

slaat de koelvin wel in, als je de AC inschakeld?

Hoor je ook een klik onder de motorkap als je de AC inschakeld ?

206gtirijder (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb niet zo heel veel verstand van auto's dus sorry daar voor.
De auto heb ik 2de hands gekocht dus weet niet of er een airco service heeft plaats gevonden.
Kan ik dit ergens checken en/of dat er voldoende koudemiddel inzit?
Koelvin heb ik geen idee van waar ik deze kan vinden maar ik hoor geen klik als ik de AC inschakel.
De climate control start automatisch met 21 graden en blaast voluit. Als ik de temperatuur handmatig terug zet dan wordt het niet echt kouder.
Als ik de blazers lager zet en daarna weer op AUTO blazen ze weer voluit.

Hoop dat je hiermee wat kan...

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zo uit je verhaal op te maken heb je nog niet echt gebruik gemaakt van de temp.regeling? Het is toch al een fiks aantal dagen erg warm geweest de afgelopen periode.
Is het wel goed geweest??
In principe zou je, afgezien van te weinig koudemiddel, verschil moeten voelen in temperatuur tussen min. en max. uiteraard als de motor/koelcircuit op temp is.
Het meest waarschijnlijk is toch te weinig koudemiddel mogelijk door een lekkage, zoals m'n grote vriend al aangaf.
Om dit te LATEN checken zul je óf naar de dealer moeten, óf naar een airco-servicestation.
Als de ventilator volop gaat blazen op automatische stand en ingesteld op 21 graden, dan zal de temp. binnenin de auto hoger zijn dan die 21 graden (in de zon gestaan?) en gaat het systeem max. proberen de temp. binnenin naar beneden te krijgen. Als je de blazer lager zet haal je em van deze automatische stand af.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.