Hoi
Ik heb het volgende met de 206, af en toe het motorlampje aan, uitgelezen en gaf aan de injector 2e cilinder, Gereset maar even later de 1e en de 3e injector daarna alle stekkers gecontroleert weer rijden lampje is uit en auto rijd ongeveer 8 km perfect, ik kom rijdend tot bijna slilstand en kan met horten en stoten niet harder dan 20 a 30 km weer thuiskomen, weer uitlezen geeft ie weer een andere injector aan plus de gasklep potmeter, de motor loopt nu dus stationair perfect maar zodra je gas geeft horten en stoten of stilvallen.
Wie kan mij op weg helpen ??
Groet Gerard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was de storing specifiek injector, of haperende ontsteking? Het kan dan namelijk ook een defecte bobine zijn.
Je zou kunnen beginnen met contoleren van de centrale stekker voor de injectoren. Deze zit midden onder het inlaatspruitstuk. Daarna het meten van de weerstand van elke injector afzonderlijk. Weerstand per injector zal ca. 14 ohm moeten zijn.
Denk er wel om dat dit gevaarlijke storingen kunnen zijn om mee te gaan rijden (en blijven rijden) i.v.m. kans op katalysatorbeschadiging.
Hoi Hans
Het was iedere keer duidelijk injector maar iedere keer een andere, maar een uur ervoor nog perfect rijden en dan ineens div injectoren daar geloof ik niet in, maar de laatste storing gaf hij ook de gasklep potmeter, die heb ik er afgeschroeft en op de 3 pennetjes doorgemeten ik meet wel div waarden maar als ik meet en aan het asje draai moet de waarde veranderen en dat doet ie niet alle waardes blijven dus het zelfde dus dat is niet goed maar gaat ie daar ook zo beroerd van lopen zoals ik in 1e bericht beschreef ?? dus draait stationair perfect maar geef je gas dan word het horten en stoten of afslaan.
Groet Gerard
13 jaar
Gerard, een defecte gasklep-positiesensor zou inderdaad je genoemde klachten kunnen geven en vreemd dat je geen (weerstands)verschil meet onderling over de 3 aansluitingen bij "gas geven"
Nu moet ik je het antwoord schuldig blijven hoeveel en/of welke waardes je zou moeten meten, omdat de werking van dit onderdeel bij de dealer simpel te controleren is m.b.v. diagnose-apparaat.
Nu geven ze een nwe gasklep-positiesensor ook niet weg. Het juiste onderdeelnummer is zonder chassisnummer niet exact te achterhalen, maar ga uit van een 120,- tot 140,- incl BTW bij de dealer.....de moeite waard om em toch even aan de testkast te hangen? PTA??
Hans ik ben vanmiddag even bij PTA langs geweest en daar hebben we de gasklep potmeter nog even nagemeten, de aktie blijkt zich tussen pin 1 en pin 2 af te spelen, geeft bij mij rond de 50 ohm, aan draaien maakt geen verschil, maar ik heb iemand gevonden met de zelfde auto [motor] en heb daar voor de aardigheid ook eens een meting gedaan en wat schertst mn verbazing alle waardes hetzelfde rara hoe zit dat, maaaar ik heb ook de tip gekregen dat bij deze al wat oudere auto,s de draadboom achter de motor ook wel eens storing wil geven en omdat we allerlei meerdere storingen hebben ga ik morgen de draadboom eens goed controleren, tot zover de story je hoort me nog .
13 jaar
Hans na veel zoeken achter de motor toch een kabel breukje gevonden, ben er wel blij mee probleem nu dus opgelost, het heeft wel veel uren gekost om het te vinden maar we zullen maar denken het is een hobby, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet Gerard
13 jaar
Gerard, goed te lezen dat het opgelost is. Kabelbreukje zat zeker weer in de haakse kabelgoot-hoek achter de distributie.....draad/draden doorgesleten en/of ge-oxideerd?
Overigens wel vreemd dat het gezien de verscheidenheid aan storingen maar om 1 draadbreukje ging.
In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar