Hallo,
Soms Co. Waarde perfect en dan ineens veel te hoog
Stationair dan 4,5% en een hc van 500
Uitlezen geeft vaak niks en soms lambdasonde voor en na katalysator
Terwijl je een co. Van 4,5% meet blijft de voorste lambdasonde op arm staan
Zou denken aan de lambdasonde maar op andere momenten regelt hij wel prima?
Iemand een idee?
Groeten Siem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat lek? Of verwarming van de sonde werkt niet (goed).
Loopt wel goed op 4 cilinders? Zit even te denken aan doorslaande bobine waardoor onverbrande brandstof vrijkomt en zodoende het CO stijgt.........
meet je brandstof injector d/riem zijde eens door, waarschijnlijk meet meer dan 15 ohm, deze zal dan waarschijnlijk open blijven staan met genoemde gevolg. kit dan meteen de 3 sprong van de ruitensproeier slang af
Wanneer de wagen soms op 3 cilinders zou draaien, dan zou de co juist laag moeten zijn.
De CO2 en de CH gaan dan de lucht in.
[quote=moderator]Loopt wel goed op 4 cilinders? Zit even te denken aan doorslaande bobine waardoor onverbrande brandstof vrijkomt en zodoende het CO stijgt.........[/quote]
Inderdaad.........Sorry. Denkfoutje gemaakt.
Eh? Op een cylinder minder gaat CO2 de lucht in? Je krijgt dan meer volledige verbranding dan op 4 cylinders? Ik denk het niet.
Uitval van een cylinder kan wel het CO opdrijven, als de computer de uitval niet merkt.
Zuurstof uit de cylinder zal dan een laag signaal op de lambda sonde geven en de computer gaat verrijken.....
En bij een CO die oploopt, wordt de CO2 minder. Als een deel van het mengsel onvolledig verbrandt, dan kan het niet ook nog eens volledig verbranden.
niet meer mogen maken van klant, geen oplossing dus
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar