bij deze auto is het zo dat op het moment dat je boven de 2500rpm komt het co omhoog schiet en de lambda sonde een te rijk signaal geeft maar dat de ecu het niet voor elkaar krijgt om de hoeveelheid brandstof te regelen,iemand een idee?
Geplaatst door kees6216 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden
Brandstofdruk?
Lastsensor verdenken... (zit er een druksensor op de inlaat of een luchtmeter)
Andere parameters bekijken, foutcodes in het systeem?
kees6216 (0), 19 jaar geleden
alleen fout op lambda sonde te rijk mengsel maar dat wisten we al
er is wel een map-sensor maar kan geen gegevens vinden over de te meten waardes
Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden
Geeft je tester niet weer welke druk er gemeten wordt? Kun je dan vergelijken met de werkelijk gemeten waarde met een drukmeter op de inlaat.
Vergeet de brandstofdruk niet...
kees6216 (0), 19 jaar geleden
geeft direct na het starten al een foutcode op de lambda sonde massa intermittent
citroenmonteur (0) PRO, 19 jaar geleden
Het komt wel eens voor dat de lambdasonde een te lage waarde geeft, de ondergrens is dan 0,1 of 0,0 v ipv 0,2 Volt. Dit kun je gewoon in je parameterscherm aflezen. Dit geeft ook een storingsmelding. Wat ook kan maar dan alleen bij een monopoint dat de membraan van benzinedrukregelaar lekt (scheurtje) Dit kun je zien doormonopointhuis kap eraf te halen. Bij multipoint kan ook de regelaar stuk zijn, allen door te meten te controleren.
Overigens map-sensor meet gewoon absolute druk, waardes zijn dus stationair 400 mBar, met motor uit gewoon 1000 mBar, en als je gas geeft oplopend naarmate de gasklep meer opent, dit is alleen belast(rijdend) echt goed te zien.
kees6216 (0), 19 jaar geleden
lambdasonde op 800 millivolt als het co te hoog is
T luteijn (0) PRO, 19 jaar geleden
Is de uitlaatpijp rond de lambda sonde niet gescheurd? Hij scheurt meestal net naast de las
kees6216 (0), 19 jaar geleden
nee,maar zou deze hierdoor niet eerder een arm dan een rijk signaal geven?
T luteijn (0) PRO, 19 jaar geleden
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben,ik heb het nog nooit nagemeten,meestal las ik hem voor de zekerheid rondom. De haarscheurtjes zijn niet altijd duidelijk te zien. Ik boek meestal wel goede resultaten met het lassen als er lamdasonde storingen zijn. Is de massa op de versnellings bak en op de carroserie wel in orde? En werkt de gasklepschakelaar naar behoren,stationair,halfgas,volgas ?
kees6216 (0), 19 jaar geleden
gevonden!defecte brandstofregelaar.
Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden
Kees,
goed dat je het gevonden hebt. Kon je dat nou waarnemen aan de gemeten druk,("vergeet de brandstofdruk niet") of lekte hij naar het inlaatspruitstuk toe?