close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306 1.68v: co tehoog

Bouwjaar: 1995

bij deze auto is het zo dat op het moment dat je boven de 2500rpm komt het co omhoog schiet en de lambda sonde een te rijk signaal geeft maar dat de ecu het niet voor elkaar krijgt om de hoeveelheid brandstof te regelen,iemand een idee?

Geplaatst door

kees6216 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofdruk?
Lastsensor verdenken... (zit er een druksensor op de inlaat of een luchtmeter)
Andere parameters bekijken, foutcodes in het systeem?

Simon10906 0
badge

20 jaar

alleen fout op lambda sonde te rijk mengsel maar dat wisten we al
er is wel een map-sensor maar kan geen gegevens vinden over de te meten waardes

kees6216 0

20 jaar

Geeft je tester niet weer welke druk er gemeten wordt? Kun je dan vergelijken met de werkelijk gemeten waarde met een drukmeter op de inlaat.
Vergeet de brandstofdruk niet...

Simon10906 0
badge

20 jaar

geeft direct na het starten al een foutcode op de lambda sonde massa intermittent

kees6216 0

20 jaar

Het komt wel eens voor dat de lambdasonde een te lage waarde geeft, de ondergrens is dan 0,1 of 0,0 v ipv 0,2 Volt. Dit kun je gewoon in je parameterscherm aflezen. Dit geeft ook een storingsmelding. Wat ook kan maar dan alleen bij een monopoint dat de membraan van benzinedrukregelaar lekt (scheurtje) Dit kun je zien doormonopointhuis kap eraf te halen. Bij multipoint kan ook de regelaar stuk zijn, allen door te meten te controleren.
Overigens map-sensor meet gewoon absolute druk, waardes zijn dus stationair 400 mBar, met motor uit gewoon 1000 mBar, en als je gas geeft oplopend naarmate de gasklep meer opent, dit is alleen belast(rijdend) echt goed te zien.

lambdasonde op 800 millivolt als het co te hoog is

kees6216 0

20 jaar

Is de uitlaatpijp rond de lambda sonde niet gescheurd? Hij scheurt meestal net naast de las

T luteijn 0
badge

20 jaar

nee,maar zou deze hierdoor niet eerder een arm dan een rijk signaal geven?

kees6216 0

20 jaar

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben,ik heb het nog nooit nagemeten,meestal las ik hem voor de zekerheid rondom. De haarscheurtjes zijn niet altijd duidelijk te zien. Ik boek meestal wel goede resultaten met het lassen als er lamdasonde storingen zijn. Is de massa op de versnellings bak en op de carroserie wel in orde? En werkt de gasklepschakelaar naar behoren,stationair,halfgas,volgas ?

T luteijn 0
badge

20 jaar

gevonden!defecte brandstofregelaar.

kees6216 0

20 jaar

Kees,
goed dat je het gevonden hebt. Kon je dat nou waarnemen aan de gemeten druk,("vergeet de brandstofdruk niet") of lekte hij naar het inlaatspruitstuk toe?

Simon10906 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.