Heren monteurs, vanmiddag gepoogd het middendeel van het dashboard te verwijderen om achter de radio te komen voor het aansluiten van de carkit. De radio zelf (std Peugeot) wil er ook net niet helemaal uit (volgens mij blijft er een stekker ergens achter haken). Onder het dashboard kastje ook de plaat verwijderd en de middenconsole ook aan de kant gehad, maar toen hield het op, ik wil nl niets vernielen. Kan de voorplaat van het middenpaneel verwijderd worden? moeten de draaiknoppen van kachel en climate control er eerst af? Kan het deurtje van het dashboardkastje eruit gewipt worden of moet de beugel onderlangs ook los? Aan het deksel boven de rechterairbag durf ik niet te komen hoe zit dit? Ik hoor het wel, alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry Claus dat het zo lang duurde voordat ik antwoorde, maar je weet wel, soms zijn er andere dingen belangrijker.1e bij jou radio zitten er aan de onderkant als je goed kijkt twee gedeelte's waar je als het waare naar boven toe 2 strookjes in kunt drukken, als je daar twee dunne strookjes voelerlint(of iets dergelijks) schuin naar achteren toe in drukt ongeveer 4 cm dan druk je 2 haakjes weg waardoor de radio los komt.
Aan de onderste deel van het dashboardpaneeltje daar moet je voorzichtig een schroevendraaiertje tussen zetten om dat naar voren te wippen dat zit ahw met klemmetjes vast
Nou OJ, sorry is niet nodig hoor..ik kom er toch pas a.s. zaterdag weer aan toe. Begrijp ik het goed dat je nadat je de eerste vergrendeling van de radio (met de pennetjes) hebt losgemaakt dat er nog een vergrendeling in zit? Tsja, dan kun je blijven trekken natuurlijk. En het paneeltje rondom het klokje moet er dus uitgewipt kunnen worden. Nou we zullen wel even zien. In elk geval bedankt voor je reaktie.
PS ik ben Peus ontrouw geworden. Ipv een 307 toch gekozen voor een V50 Elite diesel (wel met 't nieuwe "HDI" blok!) 'k ben zeer benieuwd of die net zo betrouwbaar blijkt als mijn trouwe 306-en.
claus ik had even het oude type radio voor ogen, bij deze moet hij er inderdaad uitgaan met de pennetjes.
Dus toch last van een stekker die haakt oid. zo klonk het al een beetje...alleen erg vervelend om er met een hand achter te kunnen komen o.i.d. Wil het deksel v/d dashboardkast er ook eenvoudig uit? het lijkt alsof ik er dan van de zijkant bij kan. In mijn oudere '95 306 ging dat simpel, paar schroefjes, maar hier is geen schroef te vinden...
kun je zien wat er gebeurd als ze in een oud ontwerp een airbag proppen met een climate control: overvol
werkze maar weer morgen.
@OJ, nogmaals proberen en jawel, 't is prima gelukt. onderste deel er uitgelicht, radio eruit en middenpaneel weggeschroefd. Dank voor de tip Oldtimer. Fijne paasdagen.
Claus, doe je nu wel voorzichtig met zo'n Volvo zeker met de wegligging moet je voorzichtig zijn. Weet je trouwens dat Volvo de snelste trekkers(traktoren)ter wereld maakt???!!Groeten Oldtimer.
Ha ha, trekkers? hoe bedoel je? Ik dacht dat de JCB fasttrack sneller was (los van speciaal geprepareerde jongens voor tractorpulling etc) Desgewenst zal ik je over een week of 5,6 nauwkeurig informeren, maar de proefrit was geen teleurstelling! en....er zit een "peug" diesel in en aangezien het onderstel focus II (Mazda 3)is ben ik er niet zo bang voor. Maar gelukkig blijft de trouwe 306 in de fam, net als mijn vorige. Als de heimwee te erg wordt kan ik zo terug.... bedankt he!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar