Hoe demonteer ik de multi v riem SPANNER?
Ik heb voor de derde maal de riem kapot (steeds na +/-15000km) tellerstand +/=230.000Km
Nieuwe gehaald en ook een nieuwe spanrol met bevestigings huis.
Omdat de verende spanrol volgens mij scheef loopt t.o.v. de andere schijven.
Na enige tijd sleutelen de span unit los van het blok gekregen.
MAAR !! ik krijg hem niet tussen het binnenspatbord en motorblok uit.
Kan iemand mij goede raad geven?
De auto is uitgerust met airco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De krukaspoelie verwijderen door de 4 boutjes eruit te draaien en het onderste geleide-rolletje van de multiriem eraf. Lukt het dan nog niet, dan bovenste motorsteun los (eerst motorblok ondersteunen!), en motorblok iets schuin laten zakken m.b.v. garagekrik o.i.d. eventueel met bijv. een balk tussen krukas-eind en chassisbalk het motorblok iets naar links helpen. Doe dit laatste uiteraard met beleid en kijk goed waar je de balk plaatst voordat je kracht gaat zetten!!
Het is de bedoeling om em langs onderzijde te verwijderen, maar dat begreep je al?
Hans.
Bedankt voor de info.
Heb de spanrol er tussen uit gekregen.
Maar heb eerst met een torqsleutel de rol van de houder af gehaald, dat gaf net voldoende ruimte.
Het is geen gemakkelijke klus, maar allles afgelopen avond toch voor elkaar gekregen.
13 jaar
Fijn vak he....monteur? Soms zou ik wel bloemist willen worden en dan lekker de bloemetjes buiten zetten.
Haha Hans, klinkt goed
Of hovenier, zodat ik iedereen om de tuin kan leiden!
maarja Hans, dan had je nu iedereen over bloemetjes en bijtjes moeten vertellen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar