Peugeot 405: diesel met lekke kop?

Bouwjaar: 1995

Ik heb een 405 1.9 D.
Veel te warm gelopen vanwege een geknapte koelwaterslag.
Temperatuurmeter liep niet op en lampje voor te laag koelvloeistof niveau heeft niet gebrand.
Nadat ik de slang vervangen had ontstond druk in koelwater circuit; conclusie koppakking lek evt. kop krom.
Daarna kop vervangen door sloop exemplaar nw. pakking etc.
Probleem blijft hetzelfde en motor slaat bovendien niet aan. Tijdens starten komt opnieuw druk en gas in koelvloeistof, motor slaat niet aan.
Wat kan het zijn:
1) iets mis met onderblok
2) koppakking verkeerd gemonteerd
3) sloop kop is lek
4) nog iets over het hoofd gezien?

Volgens mij komt er wel brandstof bij de verstuivers, maar ik hoorde ook van iemand iets over een reset van de brandstof toevoer.
Druk en gas in koelwater kan toch alleen van de compressie komen, dus een lek in of nabij de kop.

Wie heeft een goeie hint?

Groeten, Hans

hansie4081

Geplaatst door hansie4081 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jaap4744 (0), 19 jaar geleden

je konde kop toch laten vlaken. onderblok is vaak niets mee. pakking met top naar bovengemonteerd???? staat die pomp op tijd??

hansie4081 (0), 18 jaar geleden

kop was krom, gevlakt en klaar is kees
bedankt jaap!

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

hans nog een vraagje en een tip.
Zit er wel een lampje in dat koelwater niveau aangeeft?
Als er teweinig koelwater in je systeem zit, kan het zijn dat hij niet te heet aangeeft en lampje gaat branden.
Als opeens je water weg is gelopen, en bij je sensor geen water meer is.
Zelf ondervonden jaren gelede.
En dacht je goed koper uit te zijn zonder vlakken of geen erg in gehad?
Bij dat soort dingen altijd vlakken en nieuwe pakkingen en olie keerringen het zelfde geval bij assen enz.
Veel succes verder gr Willem.

hansie4081 (0), 18 jaar geleden

bedankt Willem,

het verhaal van jouw klopt van dat lampje alleen heeft die bij mij niet gebrand, misschien sensor vastgeroest ofzo.
En als je met koude motor wegrijdt loopt je temp niet op maar wordt de motor wel veel te heet.
Ik kon geschikt aan een andere kop komen en heb het inderdaad niet in de gaten gehad.
ouwe kop gevlakt en nu is het weer klaar.
Groeten,
Hans

w.vries28 (0), 18 jaar geleden

oke hans bedankt voor je reactie.
En dat heb je snel gefikst.
Hier kunnen weer anderen van leren.
Deze site is erg intrek zo tezien, er komen veel bezoekers.
gr Willem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum