Peugeot 306: Dieselpomp Toerentalbegrenzer afregelen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Kan iemand vertellen hoe je bij een Lucas dieselpomp de toerentalbegrenzer kan regelen?
Ik heb de indruk dat de vorige eigenaar die begrenzing hoger gezet heeft in een poging om de auto beter te laten optrekken (deze serie staat bekend als nogal lam). Met als gevolg dat ik op de keuring een te hoge roetuitstoot heb waarschijnlijk door het te hoge toerental bij onbelast gas geven.


[url=http://imageshack.us][img]http://img82.imageshack.us/img82/4755/po...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img82/pompsg8.jpg...][img]http://img82.imageshack.us/img82/pompsg8...[/img][/url]

Dank bij voorbaat

Goodwill

Geplaatst door Goodwill (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

en wat wil je daar, niet gehinderd door enige voorkennis of deugdelijke apparatuur aan gaan draaien dan ????????

Groeten Marcel

Goodwill (0), 15 jaar geleden

Dat is nou net de reden waarom ik dit hier post. Om wat voorkennis op te doen.

Het is niet dat ik niets van auto's ken, want ik doe bijna alles zelf aan mijn wagen (= hobby) incl. distributieriem vervangen.
De werking van de toerentalbegrenzer is een van de weinige geheimen die een auto nog heeft voor mij.

Als iemand dus kan zeggen hoe dit werkt ben ik al een heel eind geholpen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Goodwill]Dat is nou net de reden waarom ik dit hier post. Om wat voorkennis op te doen.

Het is niet dat ik niets van auto's ken, want ik doe bijna alles zelf aan mijn wagen (= hobby) incl. distributieriem vervangen.
De werking van de toerentalbegrenzer is een van de weinige geheimen die een auto nog heeft voor mij.

Als iemand dus kan zeggen hoe dit werkt ben ik al een heel eind geholpen.[/quote]
met een speciale test bank bij een goede diesel firma (voor auto's kom je al een heel eind) of te wel niet aanlopen prutsen

edit

en natuurlijk de fabrieks gegevens

wkhoek (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je met de roet meting ook vast gesteld dat het toerental echt te hoog is? Teveel roet kan ook komen door een verstopt luchtfilter of een (te) rustige rijstijl. Voor dat eerste -> nwe luchtfilter, voor het 2e even een stevige proefrit maken op de snelweg in z'n 4e of evt. een reiniger toevoegen aan de brandstof. evt. kun je ook de gaskabel slapper spannen, hierdoor krijg je ook minder uitstoot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.