close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 3008: Distributie 3008 THP motor

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16 THP

Beste monteurs,

Wij hebben een Peugeot 3008 met een THP motor daar is de distributie al 3x vervangen in de garage maar het probleem van het knarsen van de ketting komt telkens na 15000km weer terug, en de garage gewoon blijven rijden maar nu wil ik zelf eens kijken en de spanner vernieuwen alleen ik heb er geen gegevens van, vroeger heb ik veel reparatie gedaan aan auto's toen waren er boekjes van Olieslager later Olving.
Is het mogelijk dat er een monteur mij wat gegevens kan mailen ruisgerard@gmail.com met een duidelijke uitleg (moet de auto ook aan de computer worden aangesloten om alles op tijd te zetten?)

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Gerard

Geplaatst door

Garelli (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Terug naar dealer met de huidige kennis moeten ze het nu oplossen
Het proces van montage is gewijzigd en moet nu geen probleem meer zijn
Dat het na 15000km terugkomt is de rek in de ketting terug maar moet nu door software update
Samen met veranderde manier van montage goed komen

andreas08 0
badge

8 jaar

Beste Andreas,

Tip voor de distributie 3008

Ga vandaag naar de dealer laat wel weten wat er uit komt, alvast bedankt voor de tip.

Groetjes, Gerard

Garelli 0

8 jaar

Hallo Andreas,

Ben naar dealer geweest, ketting wordt niet vervangen wel de spanner en een tandwiel en nieuwe software (dan moet het zijn opgelost?)

Nog bedankt voor de tip.


Gerard

Garelli 0

8 jaar

tel maar vast tot 10, hoef je dat over 15000km iig niet meer te doen.

Een nieuwe ketting rekt weer uit en zal na een x aantal kilometers weer geluiden produceren. Laat een dealer garage de huidigge ketting lengte op meten en distributie timing controleren en afstellen. Nieuwe ketting spanner er in en nieuwe software programmeren.

staneniris 0
badge

8 jaar

Spanner is gemonteerd en een tantwiel met nieuwe olie 5w30 en de software ( de kettingniet), loopt weer als een speer vliegt met geen geluiden, nu maar wachten of het ook nog weg is na ±20.000km

Garelli 0

8 jaar

5w30 . ?? Verplichting gebruik motorolie 0W30 PSA norm B712312 voor alle Euro 6, alle EP6 THP en alle EB 1.2 turbomotoren.

De ontwikkeling op het gebied van motorolie gaat razendsnel. Voor onze huidige generatie Euro
6 motoren is het gebruik van 0W30 motorolie verplicht voorgeschreven. Deze verplichting geldt
ook, met terugwerkende kracht, voor alle EP6 THP en EB 1.2 turbomotoren.

Met terugwerkende kracht , dus ook voor die van u .

oeps, even met terugwerkende kracht naar de garage.

Dat is wel kort door de bocht. Er is een verschil tussen aanbeveling en noodzakelijk.
PSA norm B712312 (0w30) voor alle Euro 6, alle EP6 THP en alle EB 1.2 turbomotoren is correct. Maar met terugwerkende kracht nietes. Op de EB atmosferische motor €5 mag zelfs half synthetische olie 10w40 en de EP3/EP6 zonder turbo €5 mag nog steeds de 5w30. Zie bijlage op datum van vandaag.
gr

[quote=Rene Roolvink]5w30 . ?? Verplichting gebruik motorolie 0W30 PSA norm B712312 voor alle Euro 6, alle EP6 THP en alle EB 1.2 turbomotoren.

De ontwikkeling op het gebied van motorolie gaat razendsnel. Voor onze huidige generatie Euro
6 motoren is het gebruik van 0W30 motorolie verplicht voorgeschreven. Deze verplichting geldt
ook, met terugwerkende kracht, voor alle EP6 THP en EB 1.2 turbomotoren.

Met terugwerkende kracht , dus ook voor die van u .[/quote]

GOVA 0
badge

8 jaar

Beste GOVA, even voor de duidelijkheid : Garelli heeft een THP motor .
Mijn schrijven is een officieel bericht van Peugeot , waarin toch duidelijk staat . Verplicht en met terugwerkende kracht .
Uw 5w30 is zoals u zelf al aangeeft alleen toegestaan voor EP motoren zonder turbo.
Wat betreft de EB motoren , ook hier staat : EB12 TURBO voorzien van 0w30 ( EB2DTS en de EB2DT )
De atmosferische motor mag idd een ander soort in .

Beste Rene,

Ik ga naar de garage en zal dit vertellen en ik vraag of er 0W30 verversing in gedaan wordt.

Garelli 0

8 jaar

even uit nieuwsgierigheid, is dat bij een dealer uitgevoerd?

Het probleem is opgelost, hoop iets langer dan 15000km bedankt voor de tip

Garelli 0

8 jaar

Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 3008 of stel zelf een nieuwe vraag.