Hallo,
Heb onlangs de kop van m`n 406 eraf gehad ivm een lekke pakking.
Een nieuwe pakking geplaatst en ook een uitlaatklep vervangen (zat een scheurtje in)
Bij het terugplaatsen van de distributieriem heb ik , zoals voorgeschreven, de krukas en nokkenaspoelies geblokkeerd.
Nu blijkt dat de timing totaal niet meer klopt.
Zoals eerder in het forum gelezen, lijkt het dat m`n trillingsdemper niet meer staat zoals het hoort en het verhaal van het 8mm asje niet meer opgaat om de krukas op tijd te zetten.
Mijn vraag is nu:
Is er nog een andere manier om de krukas zo te zetten dat de timing weer overeen komt met de originele waarden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de enige echt veilige manier is een nieuwe krukaspoelie kopen. (kun je als ie verdraaid is toch beter doen)
En gelijk een nieuwe distributieset..zou nooit de oude terug monteren!
Gr Stefan
15 jaar
Die nieuwe poelie moet er sowieso komen, zou alleen graag proberen of de rest allemaal klopt.
Als de krukas is gefixeerd, bij een goede poelie, wat is dan de stand van de zuiger aan de distibutiezijde?
Ik was in de veronderstelling dat deze dan in top zou moeten staan.
Nu staan 2 en 3 in top.
Kan de poelie dan 180 graden zijn verschoven?
15 jaar
[quote=bertjuh]Hallo,
Heb onlangs de kop van m`n 406 eraf gehad ivm een lekke pakking.
Een nieuwe pakking geplaatst en ook een uitlaatklep vervangen (zat een scheurtje in)
Bij het terugplaatsen van de distributieriem heb ik , zoals voorgeschreven, de krukas en nokkenaspoelies geblokkeerd.
Nu blijkt dat de timing totaal niet meer klopt.
Zoals eerder in het forum gelezen, lijkt het dat m`n trillingsdemper niet meer staat zoals het hoort en het verhaal van het 8mm asje niet meer opgaat om de krukas op tijd te zetten.
Mijn vraag is nu:
Is er nog een andere manier om de krukas zo te zetten dat de timing weer overeen komt met de originele waarden?[/quote]
Heb het zelfde euvel gehad na het vervangen van de d-riem bij een dealer. werdt zo op vakantie gestuurd met een nukkige auto.
Het blijkt een 406 kwaal te zijn dat de poeli los komt\verschuift op het rubber deel.
Poeli laten vervangen, liep daarna weer als een naaimachientje...
marijn
15 jaar
de dealer heeft een mal van de poelie, dan kun je kijken of het gat op de goede plek zit; als dat het geval is spaart het je een dure poelie uit, anders heb ik die mal voor je
15 jaar
Hallo marcel, graag zou ik die mal van je ontvangen.
Had begrepen dat een nieuwe poelie aardig prijzig kan zijn.
Wil graag eerst alles uitsluiten voordat ik een nieuwe koop
15 jaar
geef je adres maar over de mail; ik zal 'm je toesturen
15 jaar
ja inderdaad eerst zeker van je zaak, als jij je nokkenassen op tijd zet doormiddel van die paspennen zal de eerste zuiger boven moeten staan kun je zien als ook inderdaad je eerste kleppen gesloten zijn
15 jaar
De poelie was idd `van tijd af`.
Een klein praatje met de monteur bij de dealer, leerde mij dat `t toch wel een zwak plek was en dat ze altijd 1 op voorraad hadden.
Reparatie bij de dealer had meer gekost dan de dagwaarde, nu was ik voor ca. 200 eurie aan onderdelen klaar.
Heb een nieuwe distributie en multiriem gestoken en de nieuwe poelie geplaatst.
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, flink wat krachttermen (sleutelt niet echt prettig, op straat, krikje), maar hij loopt weer als een zonnetje!
Allen bedankt voor het meedenken en in `t bijzonder Marcel, die ook nog eens de moeite nam om mij een mal op te sturen! Echt klasse
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar