Peugeot 406: koppakking 406 2.0 hdi?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi 90pk

hallo,
ik heb een probleempje met de auto van mijn vader. hij begint een beetje koelvloeistof te verbruiken.
hij staat nu geloof ik op 250000km. de waterpomp is vorig jaar met de distributie mee vervangen en de radiateur is ook vorig jaar al vervangen.

nergen is uitwendige lekkage te zien. ik heb wel eens gelezen dat de koppen scheuren.

zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten voordat de kop eraf haal?

alvast bedankt

gr Jaap

bmw 325i coupe

Geplaatst door bmw 325i coupe (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

nou ik zou toch eerst testen of de koppakking echt lek is voordat ik na zou gaan denken hoe hij er af moet.

groetjes jan.

haganum (0), 14 jaar geleden

Had tot 2 maal toe ook dit probleem. Bleek in beide gevallen de z.g. "vriescups"te zijn. Plaatjes van nog geen euro, maar hoge montagekosten.

bmw 325i coupe (0), 14 jaar geleden

ok bedankt voor jullie reacties. ik moet deze maand de auto een beurt en een nieuwe apk geven.
ik zal eens goed naar de vriescups kijken

bmw 325i coupe (0), 14 jaar geleden

gisteravond even wezen kijken, ik heb in de kop 1 vriesplug gevonden, maar daar mankeert niks aan.
wel viel me op dat de tempretuurmeter af en toen begint te schommelen tussen de 70 en 90 graden.

zijn er nog speciefieke plaatsen waar ik de vriescups extra moet controleren?

alvast bedankt

gr jaap

Donkeyman53 (0), 14 jaar geleden

[quote=haganum]Had tot 2 maal toe ook dit probleem. Bleek in beide gevallen de z.g. "vriescups"te zijn. Plaatjes van nog geen euro, maar hoge montagekosten.[/quote]
Een tijdje geleden reed ik over de snelweg toen opeens mijn koelvloeistofniveaulampje ging branden. Tegelijkertijd zakte de thermometer meteen naar beneden. Op de vluchtstrook dacht ik dat de waterpomp stuk was, want er spoot water uit die hoek. Na afslepen bleek er een vriescup geknapt te zijn. Ik was 325 euro kwijt. (HDI 80KW Break SV '99)

bmw 325i coupe (0), 14 jaar geleden

bedankt voor je reactie,

het probleem is dat ik nergens een externe lekage kan ontdekken. misschien eens onder het distributie dekslel kijken of ik misschien iets zie.

gr Jaap

gaitie (0) PRO, 14 jaar geleden

En wat was nu de oplossing?

bmw 325i coupe (0), 14 jaar geleden

ik heb helaas nog niks kunnen ontdekken. het verbruik is minimaal en met zo,n snuffelaar bij de kvs kan ik ook niks ontdekken. ik denk toch dat ie het verbruikt want ik kan nergens lekage ontdekken.
ik ga binnenkort nog een zaterdag schroeven aan de auto en als ik weer niks kan ontdekken dan laat ik het voorlopig zo. ik heb de km een beetje bijgehouden 3 a 4000 km moet er 1 liter kvs bij. niet echt heel erg dus

sjaak10918 (0) PRO, 14 jaar geleden

kan ook zijn dat de dop van je expansievat niet goed is.

bmw 325i coupe (0), 14 jaar geleden

das wel een goeie om te proberen. misschien dat ik er op werk zelfs nog 1 heb liggen.

awdsubaru (0), 14 jaar geleden

[quote=bmw 325i coupe]ik heb helaas nog niks kunnen ontdekken. het verbruik is minimaal en met zo,n snuffelaar bij de kvs kan ik ook niks ontdekken. ik denk toch dat ie het verbruikt want ik kan nergens lekage ontdekken.
ik ga binnenkort nog een zaterdag schroeven aan de auto en als ik weer niks kan ontdekken dan laat ik het voorlopig zo. ik heb de km een beetje bijgehouden 3 a 4000 km moet er 1 liter kvs bij. niet echt heel erg dus[/quote]
dat vind ik niet echt meevallen eerlijk gezegd.
Ik zou er niet mee doorijden er moet toch ergens koelwater verdwijnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum