Peugeot 406: Distributie riem vervangen, multisnaar vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v 8BLFY

Van de week distributieriem looprollen spanner en waterpomp (lekte iets) vervangen. (98000 km)

Bovenste nokkenassen op positie gezet en geborgd met boortje 6mm, op onderste tandriempoulie krukas wel
merkteken gevonden alleen geen teken op het blok zelf. Ook wat op dit forum gelezen over asje van 8mm wat
erin zou moeten, alleen geen gat in poelie. Wel een sleuf in blok gevonden waar 8mm asje precies in past
alleen zou er dan een gat in bovenkant poelie moeten zitten en die zit er dus niet.

Wie weet hoe dat zit. Nu afgemerkt met lakstiftje werkt ook.

En hoe krijg je eenvoudig de multisnaar erweer op, de veerspanning van spanner is haast niet in te drukken.

Fryslan3448

Geplaatst door Fryslan3448 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jan T (20) PRO, 18 jaar geleden

je moeit aan de vleigwiel zijde een boortje van acht mm of zes mm stoppen dat zit zit net boven de startmotor daar kan je lastig bij bij de dealer hebben ze daar special gereedschap voor.
ik zet gewoon een streepje op het tandwiel en op het blok als de nokkenassen goed staan en dat werkt prima.
groetjes jan.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.