👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Deze maand viert de distributie van mijn 206SW z'n 10e verjaardag (met 150.000km bij kmstand van 393.000), dus tijd voor een nieuwe set.
Volgens Haynes en de filmpjes op youtube hoef ik alleen nokkenas en krukas te vergrendelen.
Volgens de documentatie van INA moet ook de brandstofpomp vergrendeld worden.
Dit betreft een vrij late 1.4HDI, is die pomp bij deze nu wel of niet afhankelijk van de juiste timing? De eerste serie 1.4HDIs hoefde dat iig niet voor zover ik dat met de zoekfunctie kon achterhalen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dank voor het schema. Inmiddels begonnen alles eraf. Lees dat het in 2.6 uur zou kunnen, maar dan moet echt wel alles mee zitten...
Moer van de motorsteun kwam niet los, draad draaide gewoon mee (en klapte na loslaten terug). Beschermplaatje onderin heb ik een dop 6 met de hamer omheen geslagen, die was dol.
Verder wel wat uitdagingen om overal bij te kunnen, maar heb erger gezien.
1 jaar
Inmiddels klaar. Weet niet of het gebruikelijk is, maar zowel met oude riem eraf als nieuwe erom kreeg ik de spanner niet genoeg gelost. Heb uiteindelijk maar gewoon de spanner eraf gehaald en bij terugmonteren na veel gevloek de spanner gemonteerd met de riem er al om.
Verder stond de brandstofpomp niet op tijd, die heb ik op tijd gezet nadat de riem eraf was. Had het idee dat ie nu beter start, maar kan ook tussen de oren zitten.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar