close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Distributieriem gebroken; MOETde kop eraf?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI

Heren, ik plaats dit voor de tweede keer, want er gaat kennelijk iets fout.

Tijdens het rijden op de snelweg slaat mijn auto af. Geen bijgeluiden. Na controle blijkt de distributieriem te zijn geklapt. ( ik had al enkele dagen de melding: storing uitlaatgas, maar genegeerd)
Na openen kleppendeksel blijken een paar tuimelaars te zijn gebroken. Ik lees op verschillende plekken dat de kleppen bij deze motoren recht boven de zuigers zijn, waardoor de speciale breektuimelaars kapot gaan i.p.v. De zuigers en de kleppen. Mag ik hier op vertrouwen?

Maw: wat is wijsheid, heel de kop demonteren en alles grondig bekijken, of slechts controleren met perslucht of op een andere manier, tuimelaars en riem vervangen: klaar?

Wie weet raad?

Geplaatst door

loekwagoneer (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tuimelaars en riem zou ik zeker eerst proberen.

harry4203 2495
badge vip badge

11 jaar

Hoeft niet te proberen. Door via een verstuiver of gloeibougie gat perslucht druk op de cillinder te zetten kun je horen of de betreffende klep afdicht...

Paar keer meegemaakt, nieuwe tuimelaars en riem was in die gevallen voldoende.

wkhoek 0
badge

11 jaar

Bedankt! We gaan het proberen met tuimelaars en riem.

loekwagoneer 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.