Het gaat om het volgende, bij de krukastandwiel zit een spie deze is veel te ruim . op de krukas zit deze wel gesloten maar tandwiel kan teopzichte van krukas 3mm verdraaien . we kunnen niet echt zien dat de tandwiel is uigeslagen .
groetjes harrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen risico nemen, lijkt me. Beide vervangen.
Gr.
ik zit net de tekening te bekijken van de afstel punten en ik denk dat die speling zo hoort!
met die ruimte kan je het krukas-tandwiel timen.
kijk anders zelf eens.
gr. danny
[url=http://img169.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img169.imageshack.us/img169/649/d...[/img][/url]
Zou kunnen, maar dan moet het tandwiel wel geklemd worden met de poelie vastzetten. Het zou dan iets lijken op het Renault 16V systeem. Die zitten spieloos op de krukas. Even 'n belletje naar de dealer en je weet het zeker.
Gr.
dit hoort idd zo, dit is gedaan om de riem op de juiste spanning te kunnen afstellen. je moet de motor ook dmv origineel gereedschap vastzetten.
het hoort idd zo je moet twee paspennen monteren ( krukas , nokkenas ) dan alles vervangen .
riem spannen onderste poeli voor de multiriem monteren en vast zetten . en dan pas de pas pennen verwijderen . ( info van de dealer gekregen ).
groetjes harrie en nog bedankt voor de reacties
je kunt ook tanden tellen en aanstippen op alle riemwielen en de nieuwe riem, heb je geen extra gereedschap nodig.
17 jaar
als je dan de krukasbout op het juiste moment vast zet heb je kans dat ie van tijd af gaat als je de motor niet dmv het juiste gereedschap vastzet.
nieuwe vraag over deze auto . Hij trekt niet goed door , slaat soms af , na een korte stilstand slaat hij niet meer aan ( niet altijd ) , volgende dag gewoon starten
auto loopt gewoon niet lekker . Start ook niet goed .
Deze klachten waren er ook al voordat de riem was vervangen ,
De olie peilstok komt ook omhoog soms zover dat hij er uit ligt .
zou eens beginnen met kijken wat er voor storingen instaan, en de verstuivers (injectoren) controleren.
voor de peilstok kijk de carterverluchting eens na of deze niet verstopt zit,
en laat de wagen eens uitlezen zoals harrie zegt,
succes
We hebben de auto uitgelezen er zijn geen foutcodes aanwezig
je zult toch met een testkast moeten kijken wanneer de motor niet aanslaat of je wel gelijk een voldoende hoge raildruk hebt (250bar) en of je synchronisatie hebt tussen krukas en nokkenas.
opvoerpomp in tank niet of niet genoeg opbrengst?
heb dit probleem met berlingo gehad (ik ga er even vanuit dat dit het zelfde concept is)
danny
we kunnen helaas niet verder met de auto . deze moet naar de dealer .
we worden wel op de hoogte gehouden wat er nu mis is
laat het wel even weten .
groetjes bandenman
We hebben bericht gehad , 3 verstuivers stuk deze moeten vervangen worden . De vierde was al een keer vervangen .
Nu vraagt de klant omdat deze toch een aantal km mee heeft gereden of hier nog vervolgschade uit kan komen .
Ook met het feit dat de peilstok wel erg ver omhoog komt ( soms licht hij er wel 5 cm uit ) .
Bandenman
stomme vraag misschien, maar heb je een juiste peilstok en/of staat oliepeil wel exact goed?
als de motor nu gewoon weer goed loopt heeft dat doorrijden volgens mij verder geen invloed. voor die peilstok zou ik eerst gewoon eens een nieuwe proberen. rubbertje wordt wel eens slecht, em dan zie je wel vaker dat de peilstok omhoog komt.
Bij de nieuwere 2.0 benzine motoren zit er helemaal geen spie meer gemonteerd op de krukas. De oliepeilstok wordt wel eens omhooggedrukt door de HDI kap die over motor gemonteerd zit.
De peilstok komt er meestal uit als de rubbertjes van de bovenste afdekplaat niet zo best meer zijn (deze breken vaak af)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar