Soms draaien de sloten 1 of meer slagen mee met de sleutel, dit komt voor bij zowel openen als sluiten. Wat is de oorzaak en is er iets aan te doen?
In de 2e versnelling trilt/rammelt de versnellingpook, in die versnelling zit er ook de meeste spelling in. Is dit te verhelpen?
Algemene vraag:
Bij zowel deze 406 als bij onze 306 komen bij de schokbrekers voor de beschermrubbers aan de onderzijde los, het rubbers is zo stug dat ze na aanbrengen binnen enkele dagen weer omhoog geschoten zijn.
Heeft iemand een tip voor het vastzetten of om het rubber soepel te maken houden?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor die sloten heeft de dealer een speciaal smeermiddel.
Geluid is moeilijk, waarschijnlijk zul je de speling op moeten sporen en verhelpen.
Lekker laten hangen want als hij op z'n wielen staat is de gleuf dicht en komt er geen vuil in alleen als hij uithangt wordt de hoes losgetrokken.
Gewrichtjes van de schakelstangetjes controleren en zonodig vervangen. Invetten met een speciaal smeermiddel (bij de dealer verkrijgbaar) wil ook nog wel eens een poosje helpen.
De boosdoener(s) vervangen is het beste.
19 jaar
Beste Oldtimer,
Bedankt voor je reactie.
Wat is de naam van het smeermiddel?
Is het speciaal voor sloten en een eigen product van Peugeot?
De beschermrubbers van de voorschokbrekers zitten omhoog als de auto's op hun wielen staan, als ik ze op hun plaats schuif komen ze vanzelf weer los.
Er komt dus vuil bij de schokbrekers.
Het gebeurd bij allebei onze Peugeots, zal dus vaker voorkomen,
heeft iemand een tip om ze op hun plaats te kouden / vast te zetten?
19 jaar
Dat smeermiddel is een esso produkt als ik er aan denk kijk ik morgen even.Ja,en die hoezen,ik heb er eigenlijk nog nooit aandacht aan geschonken. Zal er toch eens op letten.
Sorry, was het effe vergeten en kom er morgen ook niet aan toe, maar het lijkt mij ook geen doodszonde, de auto rijd er niet minder om.
Geen probleem, ik wacht rustig op je reactie,
ik rijd elke dag met plezier in deze auto en wil hem dan ook 100% in orde houden.
Ik vind trouwens dat ze bij Peugeot erg blij zouden moeten zijn met je service via deze site!
Overigens: als ik wat langer stil heb gestaan met ingehouden koppeling, heb ik de indruk dat de koppeling vroeger opkomt,
kan dit duiden op een beginnend probleem met de drukgroep?
Alvast bedankt,
Peter
19 jaar
Ben het weer vergeten, dat heb je als Oldtimer,Die vergeetachtigheid.....,maar wat betreft die koppeling, dan moet ik even weten wat voor motor er in die auto zit.
Het is een HDI 110 pk.
Koppeling werkt verder probleemloos,
ik weet niet of hij al eens is vervangen.
19 jaar
Dan zit het waarschijnlijk eerder in het vliegwiel, die is van het 2 snelhedenpricipe.Sorry, te moeilijk(pijnlijk) uit te leggen maar, gaan zo eens in de 120.000 km stuk. soms.Als hij niet te hard piept is er niets aan de hand.Is trouwens een probleem wat ook bij VW en FORD voorkomt.Even wat betreft het vet voor de sloten,Esso Grease 3106 Peugeot onderdeelnummer 973572.
Ik ga het vet proberen en houd de koppeling in de gaten.
Heb je nog wat schokbrekers bekeken?
19 jaar
Nee, let er eigenlijk niet zo op maar omdat jij het vraagt zal ik er eens induiken .Groeten.
Ben benieuwd of je er nog tegen komt,
bij onze auto's zijn ze al weer omhoog getrokken.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar