Kan iemand mij ongeveer zeggen wat een nieuwe pomp kost voor in de gas tank.Vandaag draaide die helemaal niet meer, vorige maand is die begonnen met heel hard te brommen.Dus tijd voor een nieuwe maar het rare is dat de zekeringen van het gas systeem niet kapot zijn,je zou toch zeggen als een pomp vast loopt dat de zekering smelt,dat is dus niet het geval.Ik heb vandaag een draad getrokken vanaf de accu om de auto heen en direct aan gesloten op de pomp maar geen teken van leven.Ik heb ook geen kabel breuk kunnen ontdekken.Wat denken jullie ervan trouwens zo'n pomp moet die flink hoorbaar draaien of moet die het zelfde geluid hebben als de benzine pomp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zekering hoef niet altijd stuk te gaan. Dat gebeurt alleen bij een sluiting in de pomp. Pomp is redelijk goed te horen, meestal beter dan de benzine. Komt door de harde mechanische verbinding, daardoor wordt tank en auto klankkast.
Ik heb vandaag alles goed door gemeten,de voeding naar de inspuit computer en zo naar de gas tank dat was alles in orde.
19 jaar
Welk tankuitvoering heb je? Type abi met interne sturing, type abi met externe sturing of type PTC. De externe sturing is te herkennen als een aluminium blok aan de buitenzijde van de tankkast, aan de kant van de afnamekraan. Type PTC is te herkennen aan het ronde model tankkast.
Die tank heeft inwendig een pomp en er lopen twee slangen (toevoer en retour) naar de regelklep onder de motorkap voor de radiateur zit een computer die het allemaal regeld.verder heb ik op de tank een vlotter,afluiter verder zit er niks .
19 jaar
Nog een vraag; ik heb namelijk een tank gevonden hoe kan ik nou weten of de pomp goed is kan ik hem door meten met een ohm meter ik heb de mijne door gemeten en daar meet ik niks op.
19 jaar
Hoezo meet je daar niks op? Een Ohmmeter geeft toch altijd de gemeten waarde weer.
Als ik de pomp door meet krijg ik geen waarde,ik ga vanmiddag nog een keer meten.
19 jaar
wat ik dus al zij:
als de pomp doorgebrand is en verder GEEN sluiting maakt is de wikkeling gewoon open en meet je niks, geen weerstand gewoon droge lucht. Daardoor blijft de zekering ook heel maar loopt de pomp niet.
Hoi ik heb net nog een keer gemeten maar inderdaad in meet niks de ohm meter blijft gewoon op nul.wel als ik de draden die naar de pomp gaan meet,dus zet ik de ohm meter op "volt" en start de moter dan zie ik dat die +/- 14 volt zijn en als die afslaat gaat de spanning richting nul.Dus ik heb spanning naar de pomp.
19 jaar
Als de ohmmeter "0" geeft is de weerstand dus nul en is de pomp kortgesloten. Als de meter oneindig aangeeft is er een open verbinding. Maar komtom, als er spanning op de pomp staat en deze loopt niet bij het starten van de auto dan is de pomp kaduuk.
Even voor de duidelijkheid mijn ohm meter blijft 0 aan duiden dus niet oneindeig,als ik de twee pinnen van de ohm meter aan elkaar zet komen er drie nullen.als ik de rode kabel op een klem van de pomp zet blijft die op nul en de zwarte draat op het huis van aluminium.Het is niet zo dat de aansluitingen op de pomp + en - zijn 1 aansluiting is voor laag toerental en een voor hoog toerental,heb ik gelijk.??? laat maar horen als ik het mis heb.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar