De draagarmsteun (voor), het achterste rubber gaat steeds stuk.
[url=http://imageshack.us][img]http://img76.imageshack.us/img76/8523/dr...[/img][/url]
Moet deze vast om de binnenring zitten of moet hij kunnen draaien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij is het helemaal niet handig om te proberen alleen dat rubber te vervangen. Het hoort een samengeperst geheel te zijn. Ik zou gewoon een complete andere draagarm halen op de sloop. Kost bijna niks en zijn volop te krijgen (die draagarmen zitten dacht ik ook onder die busjes, Berlingo's enzo).
Waarschijnlijk monteer je ze in de verkeerde stand, de binnenbus moet vast op de pen zitten, maar zodanig dat het rubber niet vervormt in de belaste stand.
Dan blijven ze heel.
Vervangen is totaal geen probleem als je de draagarm eraf haalt (weinig werk en veel makkelijker).
Een draagarm van de sloop is onzinnig (rubbers zijn al gaar)
[quote=Tinus84]Volgens mij is het helemaal niet handig om te proberen alleen dat rubber te vervangen. Het hoort een samengeperst geheel te zijn. Ik zou gewoon een complete andere draagarm halen op de sloop. Kost bijna niks en zijn volop te krijgen (die draagarmen zitten dacht ik ook onder die busjes, Berlingo's enzo).[/quote]
Het rubber is met binnenbus en buitenbus+lip 1 geheel en gemakkelijk te vervangen.
Het rbber los vervangen is inderdaad niet mogelijk (gevulcaniseerd)
Ik heb toevallig ook een vraag over dit rubber, nu hoef ik geen eigen topic te openen :)
Wanneer je dit rubber vervangt en de draagarm demonteert en weer monteert, moet je dan de wielen ook weer laten uitlijnen? Of is dat niet nodig?
Ik wil namelijk binnenkort alle rubbers in de ophanging gaan vervangen en ik wil graag weten of dit ook invloed heeft op de uitlijning van de auto.
17 jaar
[quote=RvWeeghel]Ik heb toevallig ook een vraag over dit rubber, nu hoef ik geen eigen topic te openen :)
Wanneer je dit rubber vervangt en de draagarm demonteert en weer monteert, moet je dan de wielen ook weer laten uitlijnen? Of is dat niet nodig?
Ik wil namelijk binnenkort alle rubbers in de ophanging gaan vervangen en ik wil graag weten of dit ook invloed heeft op de uitlijning van de auto.[/quote]
Bij deze auto's is alleen de sporing verstelbaar, als je versleten rubbers hebt en vervangt door nieuwe verandert waarschijnlijk ook de sporing en die moet dus gecorrigeerd worden.
Dat instelling van de sporing doe ik altijd zelf op het oog, maar als je de afstelgegevens hebt van jouw model is het vrij simpel zelf te doen, er zit vrij veel tolerantie op de afstelling.
Kom je er niet uit , mail mij maar.
Bedankt voor je antwoord! Het afstellen zal ik niet zelf gaan doen, want daarvoor heb ik toch te weinig ervaring met de techniek van een auto. Jij geeft aan dat er wel het een en ander zal veranderen aan de sporing van de wielen. Ik zal er met de planning van het vervangen rekening mee houden, zodat de auto na afloop even opnieuw wordt uitgelijnd. Dat kost hier maar een paar tientjes en gebeurt dan in een half uurtje keurig met een computer erbij :)
Ik laat dan meteen de banden vervangen, dus dan kan alles mooi in één keer.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar