auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: druklager en drukgroep op een jaar tijd kapot 206

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: dw10td

vorig jaar de bekende psa ziekte
trompet + drukgroep + plaat + druklager + kabel vervangen
nu druklager weer in gruis gemalen en drukgroep half ingelopen

koppelingsplaat lijkt ook open te staan tussen de 2 plaathelften
helften laten zich gewoon tegen mekaar drukken
voor de rest geen zichtbare schade aan de plaat
schakelgaffel was vorig jaar niets aan te zien nu zwaar ingesleten

axiale speling krukas gemeten 0.2mm
radiale speling prise as nauwelijks voelbaar

ben benieuwd wat de oorzaak kan zijn of zou het aan intensief gebruik liggen , zware remork , sportief rijden

Geplaatst door

fractalic (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als eerst koppelingsplaat is goed is niks mis mee.
door de ruimte tussen de 2platen en de veerende werking die ertussen zit, dit zorgt ervoor dat het op laten komen van de koppeling soepeler gaat. anders moet je veel meer met slippende koppeling rijden.
naast dat lijkt me zoals ik het lees dat de druklager mogelijk niet vrij heeft kunnen bewegen, heb je de priseas bus ook vv toen (hier geleidt de druklager overheen) heb je verkeerde vet gebruikt waardoor hij is vastgelopen.
als de druklager eenmaal vast loopt dan kan het inderdaad zo snel gebeuren anders eigenlijk niet.

dus is de priseas bus(keering) vv vorige keer
en is er bij montage ervan vet gebruikt en welke vet dan

bus is vv geweest vorige keer (trompet met drie bouten over de prise as )
nu heb je me aan t twijfele over dat vet ...
kan goed zijn dak lagervet genomen omda k geen spiebaanvet had of gewoon droog
k weet t niet meer
lijkt me wel n aannemelijke verklaring

ja die koppelingsplaat lijkt toch iets soepeler te zijn dan n nieuwe dus da zal wel kloppen

al even geleden dak nog n boite had afgehaald ook...

fractalic 0
badge

11 jaar

dan kan het niet aan de bus direct liggen. of de druklager is niet goed in zijn vork gezeten
vet kan het een en ander veroorzaken, maar tot hede heb ik het zelf niet meegemaakt.

en altijd leuk maar moeilijk als ik zie hoe ze in belgie sommige dingen noemen, waar ik dan denk ????? wat bedeoelen ze nu weer
boite is frans in nederlands is het bak (versnellingsbak)
mazout als ze de diesel of benzine noemen
altijd interessant hoe dicht we bij elkaar kunnen wonen maar toch de zelfde onderdeel anders kunnen noemen

k heb 5 jaar lang bena wekelijks boiten (bakken) vervangen bij MAN
heb daar vanalles gezien en ook veel geleerd met testritten en dan losgooien
maar op pak 20.000km de lager zo in gort ....
slecht in de gaffel had k dan van in t begin moeten merken

vet tja k heb er veel gemonteerd zonder vet en die hebben gewoon de plaat opgereden
als de pot op was moesten we evengoed koppelingen vv

mazoet is diesel maar naft is benzine
en ja ik heb da ook dagelijks want ik werk 2 km van nederland

fractalic 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.