auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 405 2.0: ECU

Bouwjaar: 1995

Op 22 november 2003 heb ik een bericht geplaatst over de ECU van mijn 405. De ECU verloor steeds zijn ingeleerde 'settings'

Ik heb hierop een antwoord gekregen van dhr 'oldtimer' Jansen.

Mijn vraag was of er op de ECU een constante spanning moest staan. Dhr Jansen beaamde dit en gaf aan dat van het dubbelrelais bij de linkerkoplamp een constante spanning zou moeten lopen naar pool 4 van de ECU als het contact zou worden uitgezet. Ik heb dit laten controleren door een 'kenner' en die gaf aan dat het klopte. Zou je zeggen waar blijft dan het ingeleerde programma? De 'kenner' adviseerde een ander ECU. Gekocht bij Vos in Boven Leeuwen. Prima ECU maar het probleem is er nog steeds. Dus zelf een en ander gecontroleerd. De constante stroom op het dubbelrelais komt niet aan in de stekker van de ECU.

Nu mijn vraag aan dhr Jansen:

1. Waar precies zit pool 4 in de stekker?
Wordt er geteld vanaf het haakje als je achter op de stekker kijkt? En dan 1 2 3 4 5 etc t/m 18 bovenste rij,
19 20 etc t/m 35 benedenste rij,
of 1 3 5
2 4 6 etc. t/m 35 bovenste rij

Of wordt er geteld vanaf de draadboom? Of nog een ander combinatie? Ik heb geen referentie omdat er geen spanning op staat.

2. Is de stekker te openen?

3. Welke kleur of nummer heeft de draad welke de constante spanning moet leveren op pool 4. Dezelfde kleur of hetzelfde nummer als de draad die uitgaat van het dubbelrelais?

Veel vragen voor een amateur vindt u niet?

Uw antwoord stel ik op hoge prijs.

gr,

Cees Heemskerk

Geplaatst door

heemskerk4251 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben vergeten het merk van de ECU te noemen:

Magneti Marelli 8 p 20

gr

Cees

heemskerk4251 0

20 jaar

meestal staat er wel 1-15 16-35 op de stekkers met hele kleine cijfertjes op de hoeken van de connector

autobalk 0
badge

20 jaar

Karel heeft al antwoord voor mij gegeven,verder had ik dacht ik ook de draadnummers gegeven, de stekker aan de achterkant open maken.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.