Auto viel zo nu en dan stil of dreigde stil te vallen maar liep plots weer.
Motorlampje ging dan aan en direct weer uit.
Als hij uit viel: + pool van de accu los en vast en dan liep 'tie weer.
BDP sensor vervangen.
Uiteindelijk BSI + ECU vervangen.
Dat ging een paar dagen goed maar gek genoeg kwam het euvel weer terug.
Ik heb de BSM vervangen met een exemplaar van de sloop.
Een BSM B3, net als de mijne, weliswaar uit een Xsara.
Het hoofdzekeringenblok weer terug gezet hoe het zat.
Maar auto start niet. Startblokkering eraf gehaald door sleutel ingeleerd.
ECU is niet meer benaderbaar in PP2000
ECU uitgewisseld tevens niet benaderbaar in PP2000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een kabelbreuk controleer eerst eens de kabelboom achterzijde motorblok (daar waar de plastic goot aan de onderzijde eindigt )
Massakabel bij accu/carrosserie/motorblok al gecheckt.
Ik had de kabelboom daar al bekeken maar zo op het blote oog geen problemen geconstateerd.
Misschien haal ik het gedeelte nog wel los om het even goed te checken.
Massakabel is ok.
Massapunten van de motor ECU goed ? ( MC11 en MM01 ) Loshalen , opschuren . En de eerder aangegeven kabelboom goed contoleren op inwendige draadbreuk . Vaak zo op het oog niets te zien . Je moet aan de buitenkabels trekken . Indien rek , dan inwendige breuk . Komt vaak voor meestal bij de rode pijl . ( lastig bijkomen )
Andere mogelijkheid is nog draad voor draad ( belast ) doormeten .
Inderdaad slechte draad kabelboom motor.
Draad 1992.
Bij het gootje waar de bomen samen komen.
Dank iedereen voor het meedenken!
Ook weer opgelost . Bedankt voor uw feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar