Peugeot 306: Een paar probleempjes.......

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TD

Beste forummers,

Ik heb een paar probleempjes met mijn 306 en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wanneer ik op de snelweg rijd met een gangetje van ong 120 km/h trilt tie heel erg,het voelt niet als onbalans maar meer als een hoogteslag.
Dat is het niet,heb ik nagekeken.

Ook op rotondes of lange bochten heb ik iets raars,het lijkt net of tie vanzelf terugstuurd.
Bijv. in een lange bocht naar rechts hou ik mijn stuur in een vaste stand en dan ineens geeft tie vanzelf een zwieper naar links alsof de stuurbekrachtiging uitvalt ofzo.

Hij trekt ook verschrikkelijk naar rechts ondanks dat tie al 2 keer goed is uitgelijnd.
Het sturen gaat ook wel zwaar vind ik,weet niet of dat zo hoort op deze modellen.
Nog een ding,bij vol insturen hoor je een "kloink"geluid.

Nou zit ik aan een paar dingen te denken

-Gebroken veer
-veerschotels of misschien de stuurlagers(boven op de schokdempers.)

Stabilisatorstangen en rubbers zijn oke.

Ohja ik zou mijn 306je graag willen laten tunen via een chip kan niet geloof ik maar kan ook geen powerbox vinden,iemand een adres voor mij?

Ik hoor graag van jullie

Bedankt alvast.

Groetjes

Jeff81

Geplaatst door Jeff81 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

andreas08 (0) PRO, 15 jaar geleden

trillen bij 120 km onbalans kan zijn aandrijfassen of zo iets
als de auto goed was uitgelijnd dan trekt een auto niet ik denk niet dat er een vierwieluitlijning is uitgevoerd waarbij ook alle draaipunten op speling is gecontroleerd
ik denk dat het bovenste draaipunt van de voorveren links of rechts niet goed meer kan draaien doordat het lagertje defect is en daarbij geluiden produceert

harry4203 (495) PRO, 15 jaar geleden

idd veerpootlagers en veren goed contr. veren willen wel eens breken bij dit type.

Beunhaas (520) PRO, 15 jaar geleden

Over dat tunen:
Vergeet chip of powerbox, het is gewoon een drukgestuurde inspuitpomp....
Makkelijker dan deze auto kan niet, je hoeft alleen maar de turbodruk wat te verhogen naar pakweg 1,0 of 1,1 bar (standaard is 0,9 bar)
Achter de turbo zit een klep (wastegate) die veerbelast opent, verstel de veerspanning tot de gewenste waarde, maar koop wel eerst een turbodrukmeter, anders blaas je het blok op.

gdevalck (0), 15 jaar geleden

Hoi,

Dat geluid bij volledig insturen, is dat niet de homokineet van de aandrijfas ? Kan misschien ook onbalans geven als die kapot is.

Succes,

Guido

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.