het gaat hier om een 306 break waarvan de achterkant sindskort hevig kraakt bij het inveren, zelfs bij het instappen, als de auto 5 minuten stilstaat dan is het even weg maar als je gaat rijden komt het na 5 minuten weer terug. ik heb alles zowat ondergespoten met wd40 maar heeft niets geholpen. auto rijdt verder goed. Het is ook niet duidelijk hoorbaar of dit kraken links of rechtsachter is.
is dit een bekend euvel bij deze peugoet ? waar moet ik aan denken, schokdempers, rubbers, vering ? kan het doorrijden kwaad ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoogstwaarschijnlijk de draagarm naaldlagers naar de philistijnen....komt veelvuldig voor bij dit type achter assen, o,a bij de 106/205/306/206..ze hebben nl. allemaal in grote lijnen dezelfde achteras constructie.
een as van de sloop is een optie, maar of het wijsheid is , is nog maar de vraag....het komt immers veelvuldig voor en het risico dat je een as monteert die met een half jaartje weer rot is is aanwezig..
in de meeste gevallen is zo'n as nog wel te reviseren, echter niet iedereen wil dit doen...tis geen leuke klus.
mocht je interesse hebben in revisie, www.midnightmotorsport.nl doet dit soort klussen voor een redelijke prijs.
je kan er mee doorrijden, maar meestal gaan de wielen er zo: / \ onderstaan..wat bij jouw ook al aanwezig zal zijn..
zolang ze niet aanlopen in de binnescherms is het geen apk afkeur.
dankjewel Arie, ik zal eens opletten of de wielen naar verloop van tijd / \ gaan staan . in ieder geval staan ze nu recht. ik zat zelf aan een schokdemper te denken omdat als de auto een tijdje niet veert( dus stilstaat) dan is het kraken over. al is het maar voor heel even.
16 jaar
auto opkrikken bitbyter, en flink het wiel heen en weer bewegen, horizontaal heen en weer trekken..
een 2 e man laten kijken of de draagarm beweegt(speling heeft) in de koker..zo is enigzins vast te stellen of indd de draagarmlagers dit veroorzaken..
ze zijn er bij, die boren een gaatje boven in de koker en laten de koker vol olie lopen....hiermee los je het kraken wel op...echter blijft de slijtage aanwezig..
kijken of er speling is , is mij niet gelukt maar ik zie wel dat bij één wiel de ruimte tussen band en binnenscherm nauwelijks één cm bedraagt, terwijl bij de andere kant veel meer ruimte aanwezig is(2,5 tot 3 cm). sporen aan de binnenkant van de band laat zien dat hij het binnenscherm af en toe raakt. al is het heel minimaal verwacht ik.
en dat net voor m'n autovakantie naar Spanje ! denk je net apk te hebben gehad en nu dit weer.. hoe kunnen ze dit missen met de apk ?
maar nu zit ik aan het volgende te denken:
ik heb er nu 15" sportvelgen met bredere banden onder zitten (185) terwijl er orgineel stalen velgen 14" met breedte maat 175 onder horen. ik zit er aan te denken om 4 stalenvelgen eronder te zetten van de sloop en zo op vakantie te gaan omdat ik denk dat zo de band in ieder geval niet het binnenscherm zal raken. (scheelt toch 1 cm :) )
doe ik er verstandig aan om zo nog zo'n 5000 km te rijden op smallere banden ?
na m 'n vakantie zal ik bij www.midnightmotorsport.nl informeren voor een achteras revisie.
alvast bedankt !
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar