Ik heb de koppeling vervangen van een Peugeot 306 1.4 uit 1995 .
voor het vervangen van de koppelin had de auto nog alle versnelingen .
Ik heb de koppeling vervangen en alles weer gemonteerd en heb opeens geen eerste en tweede versneling meer hoe kan dat?
Ik ben al onder de auto gaan zoeken maar daar kan ik ze ook niet vinden.
Mijn vraag is waar kan het probleem ligen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kabels of schakelstangen?
Daar is niks aan veranderd ,de schakel stang er weer op gezet zo al hij gedemonteerd is .
14 jaar
is het heel zwaar om hem erin te duwen, of pakt hij hem gewoon niet.
als het zwaar gaat en je hebt het luchfilterhuis weggehaald, dan kan het zijn dat je hem niet goed hebt terug gezet.
er zit een uitsteeksel onderop, en daarvoor zit een uitsparing ergens daaronder ik weet niet precies waar.
als je hem daarnaast stopt kan het zijn dat ie een paar versnellingen blokkeerd.
het is mischien een beetje flauw maar ik heb hetzelfde probleem gehad :(
Hij gaat heel zwaar ik krij hem met de hand onder de motor kap niet in de een of de twee de twee lukt wel maar met een tikje va een hamer.
Wat bedoel he met tetuggezet de versnelings bak ? dat kan toch maar op een manier.
Of bedoel je de schakel stang .
14 jaar
[quote=JoostMu]is het heel zwaar om hem erin te duwen, of pakt hij hem gewoon niet.
als het zwaar gaat en je hebt het luchfilterhuis weggehaald, dan kan het zijn dat je hem niet goed hebt terug gezet.
er zit een uitsteeksel onderop, en daarvoor zit een uitsparing ergens daaronder ik weet niet precies waar.
als je hem daarnaast stopt kan het zijn dat ie een paar versnellingen blokkeerd.
het is mischien een beetje flauw maar ik heb hetzelfde probleem gehad :([/quote]
Klopt, heb ik ook een keer gehad. Je mist dan echt de eerste 2 versnellingen!
Het uitsteeksel onder aan het luchtfilterhuis moet in de ronde opening in een beugeltje vallen. Teek je het ernaast, dan blokkeer je met het uitsteeksel de slag van de schakelstang.
Hr Koning haal dus het luchtfilter omhoog en je kan weer schakelen. Succes.
[quote=Golf-Fan]Hij gaat heel zwaar ik krij hem met de hand onder de motor kap niet in de een of de twee de twee lukt wel maar met een tikje va een hamer.
Wat bedoel he met tetuggezet de versnelings bak ? dat kan toch maar op een manier.
Of bedoel je de schakel stang .[/quote]
ik bedoel het luchtfilterhuis. ik denk dat dat het probleem veroorzaakt.
Het spijt me maar hij wil ook niet schakelen zonder luchtfilter die had ik er zowie zo nog niet op.
aan de koppeling kan het niet liggen die is nieuw en schakelt met lopende motor zonder probleem nar 3, 4, 5, en achteruit.
Toch vreemd voor het verwisselen van de koppeling had ik alle versnellings en nu mist de eerste en de tweede versneling krijg hem er gewoon niet in. ( versneling bedoel ik).
14 jaar
Onderaan het luchtfilterhuis zit een uitsteeksel welke in een gat moet vallen beschermd met een rubber ring . De schakeling van de bak zit daar ook. Haal die bak omhoog en kijk wat daar fout gaat. Laat een' hulp "'de pook bewegen en jij kijkt wat er mis gaat. Groeten.
[quote=Punt]Onderaan het luchtfilterhuis zit een uitsteeksel welke in een gat moet vallen beschermd met een rubber ring . De schakeling van de bak zit daar ook. Haal die bak omhoog en kijk wat daar fout gaat. Laat een' hulp "'de pook bewegen en jij kijkt wat er mis gaat. Groeten.[/quote]
Dat is een goed plan! ik weet ook voor 100% zeker dat het daar moet zitten. Mits je de schakelstang ZEKER TE WETEN(!!!) goed hebt zitten!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar