Peugeot 306: electrisch probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Sind kort heb ik een "bijzonder" probleem met mijn 306.
Wat het meest in het oog springt is dat de temperatuurmeter van slag lijkt. Hij staat soms in het rode terwijl ik niet de indruk heb dat de motor te heet is. Wat opvalt is dat de temperatuurmeter reageert op het in en uitschakelen van electrische componenten.
Bv Als ik het licht aan doe gaat direct de temperatuurmeter met een sprongetje omhoog, dit gebeurt ook met het aanzetten van de achterruitverwarming.
Ook wil de motor soms slecht starten (net of de accu leeg is) een andere keer heeft hij hier geen last van.
Wat ook opvalt is dat de kilometeraanduiding zwakker gaat branden als ik de verlichting of achterruitverwarming inschakel.

Wat kan dit zijn?

@rie

Geplaatst door @rie (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Check de massakabel vanaf de accu naar het bevestigingspunt op de versnellingsbak. Daar op dat bevestigingspunt versnellingsbak splitst de massakabel zich in 2 delen. Hoogst waarschijnlijk is bij die splitsing een deel van de massakabel afgebroken of bijna afgebroken.

@rie (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor het antwoord, voorzover ik kan zien zit de kabel nog vast, maar ik meet wel weerstand in de kabel (ongeveer 13 ohm) dit lijkt me niet goed. Ik zal morgen een nieuw kabeltje maken en deze monteren.

@rie (0), 11 jaar geleden

Vandaag de massa kabel vervangen, de kabelschoen die op de versnellingsbak zit zat los aan de kabel.
Na het vervangen van de kabel zijn de problemen verdwenen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.