Ivm inbouwen van kabelboom+relaishouder voor mistlampen (door motorruimte via het schutbord naar de relaiskast onder dashboard) heb ik een gedeelte van de bedrading losgemaakt, te weten:
- zekeringkast+relaishouders onder dashboard
- 2x grote multistekkers naast zekeringkast
- 1x aardedraad onder zekering/relaiskast in motorruimte (naast de accu)
Na alles gemonteerd en aangesloten te hebben geconstateerd dat alles naar behoren werkte, behalve de electrische raambediening van de linkervoorruit. ik heb alleen electische bediening op de voorportierramen. Aan de bestuurderszijde heb ik 1-trapsbediening+"knop ingedrukt houden", rechts moet ik de knop ingedrukt houden om het raam te openen/sluiten.
Storingomschrijving als volgt:rechter raambediening werkt naar behoren. Aan de linkerkant werkt de 1-trapsbediening niet meer (zowel naar boven als naar beneden) Als ik de knop ingedrukt houd wil het raam wel met normale snelheid naar beneden. Het raam komt echter alleen in stapjes omhoog, en ik moet daarvoor steeds de knop loslaten en opnieuw indrukken. Ik weet niet precies hoe de schakeling werkt, maar ik heb het idee dat er een beveiliging inkomt (te hoog/laag voltage of te hoge/lage stroom).
Is er iemand die deze klacht herkent en aan kan geven waar de fout zou kunnen zitten?. Uit het electrische schema kon ik niet direct een oorzaak beredeneren. (is het een massaprobleem/maakt het relais voor de ramen slecht contact/is het een kabelbreuk/of zou er in de multistekkers een slechte verbinding kunnen zitten)
Alvast bedankt, gr, Arjan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het raam moet opnieuw worden ingeleerd, helemaal open en dan het knopje vasthouden tot je een klik hoort,daarna geheel dicht en ook de knop vasthouden tot je een klik hoort daarna nog een keer open en klik en dan moet het weer werken.Succes.
Oldtimer bedankt!
Storing opgelost binnen 10 sec. Je moet het maar net weten.....
Is deze "storing" een normaal verschijnsel bij spanningswegval, of is dit een incidenteel geval?
gr, Arjan
19 jaar
bij veel auto's is dit een standaard verschijnsel.. oa VW audi en Opel hebben dit ook
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar