close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Elektrische storing

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Goedemorgen,
Sinds een jaar bezit ik een Peugeot 206 1.4 van 2004.
Na het vervangen van de koppelingsplaat treden er de volgende storingen op.
Auto start soms niet, bij het op contact zetten komt de temperatuur meter niet omhoog de benzinemeter die komt wel omhoog.
Onder het rijden gaat soms het check engine lampje branden in combinatie met het linker airbag lampje, als deze storing zich voor doet dan gaan alle meter behalve de benzine meter omlaag kan er wel mee rijden dan maar de kilometerstand word niet geregistreerd.
Deze storing kan lang duren maar binnen 5 a 10 seconden weer weg zijn.
Ik heb de auto al eens uitgelezen met een goedkoop apparaat van een vriend.
en geeft de volgende storingen aan:
P0300 Misfire op meerdere cilinders
P0105 Map sensor onaannemelijk signaal
P0110 Luchttemperatuursensor te laag signaal
P0115 Koelvloeistoftemperatuursensor geen of onjuist signaal
P0711 Temperatuursensor transmissievloeistof onaannemelijk signaal.
Ik kan me voorstellen dat er een sensor stuk gaat maar 4 stuks tegelijkertijd lijkt erg sterk.
Heeft misschien iemand hetzelfde probleem gehad en wat was eventueel de oplossing.

Groetjes Danny

Geplaatst door

Danny 2710 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Check de accu, de accuklemmen (vooral de massaklem op de accu) en de massa van de accu op de versnellingsbak. Controleer de stekkerverbinding op de map sensor. Deze map sensor is gecombineerd met de luchttemperatuur sensor. Storing P0711 kan ik niet plaatsen want zo te lezen betreft het een handgeschakelde versnellingsbak.

hans4074 0
badge

5 jaar

Hans4074 bedankt voor je reactie,
ik zal vanmiddag deze punten nalopen en de bevindingen beschrijven.
Groet Danny

Danny 2710 0

5 jaar

Is er een kabelboom beschadigd bij de eerdere werkzaamheden (vervanging koppeling)?

Erik2804 50

5 jaar

Vandaag de punten wat Hans4074 heeft beschreven nagelopen en de massa punten uit voorzorg gereinigd, echter heeft dit geen resultaat opgeleverd.
Opnieuw nog eens het obd apparaatje eraan gehangen om te kijken of nog steeds dezelfde storingen worden aangeven.
Echter is dit niet het geval hij gaf eerst P0300 aan en nu word P0350 aangeven.
Ik weet dat dit met de bobine heeft te maken en wil nu het volgende gaan proberen, op de sloperij een dezelfde bobine erin zetten en dan opnieuw uitlezen kijken of dan dat probleem is opgelost voordat ik er een nieuwe bobine inzet.
Is dit verstandig?
verder heb ik na vraag gedaan bij de garage waar de auto altijd in onderhoud was geweest en ze konden me vertellen dat de problemen zijn ontstaan naar het vervangen van de koppeling, en nu is de vraag kan ik alleen van onder auto of kan ik dat ook van bovenaf controleren. en waar moet ik specifiek opletten.

Danny 2710 0

5 jaar

Vandaag weer wat doorgemeten kon niets ontdekken, verder geprobeerd met een directe kabel van de min pool van de accu rechtstreeks op het motorblok. Dit maakte ook geen verschil, daarna de map sensor los gehaald en tot mijn verbazing zat er een beetje olie op. Deze schoon gemaakt en auto gestart alle lampjes waren nu uit. nu heb ik de volgende vraag kan de map sensor als deze vervuilt is deze storing veroorzaken en wat is eraan te doen.

Groetjes Danny

Danny 2710 0

5 jaar

Een vervuilde map sensor kan 2, misschien 3 foutcodes verklaren. De rest echter niet.
Het gaat dan om P0105 en P0300. Heeft de map sensor 4 aansluitingen dan ook nog P0110.

P0115 en P0350 blijven losstaande fouten.
Tenzij er een stekker is waar alle draden van deze sensoren samen komen. Dan heb je 1 oorzaak voor alle fouten.

oldford 0
badge

5 jaar

De neus van de map sensor wordt nat van olie door carter ventilatie olie. Op zich niet zo vreemd. Heb je bij het controleren van de map sensor de stekker los gehaald of bewogen? Dat stond namelijk ook bij mijn eerder aangegeven controles....en niet zonder reden ;-)

hans4074 0
badge

5 jaar

Goede avond Hans,
Ik kreeg vanmorgen de auto weer gestart, toen ik de stekker van de map sensor los trok viel de auto in een keer uit stekker in gespoten met contact spray en 15 minuten gewacht tot dat deze weer droog was. Auto startte weer en toen de gehele map sensor los gedraaid, toen ging het toerental erg snel omhoog, direct de sensor terug geplaatst en toerental was weer normaal.
Groetjes Danny

Danny 2710 0

5 jaar

Goede avond,
Ik heb de auto afgelopen dinsdag naar een monteur gebracht, de kon niets zien aan de kabels en volgens hem was er ook geen massa probleem. Hij heeft het vermoeden dat er een relais niet goed functioneert. Nu is mijn vraag word de temperatuurmeter bediend door een relais en zo ja waar bevind dat relais zich.

Groetjes Danny

Danny 2710 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.