Peugeot 207 2009: Emissie melding

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 8FS, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Beste mensen,
Er zijn al veel vragen over gesteld en deze 207 geeft ook emissiestoring. Eerst stotterde hij en kwam met de melding. Maar wat mijn vraag is: als ik een stukje rijd en de motor afzet blijft de koel/radiator ventilator nog een aantal minuten draaien.
Dat deed hij nooit.
Het lijkt erop dat iets veel te warm word o.i.d.
Weet iemand of dit kwaad kan?

Depex 406

Geplaatst door Depex 406 (95) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

14 Reacties

1 maand geleden - quikfit

Uitlezen en melding oplossen/repareren!?

1 maand geleden - harry4203

Olie bijgevuld toevallig?

    Beste Harry,
    Dank voor uw reactie.
    Klopt, zondag 1 liter olie bijgevuld - Depex 406 (95), 1 maand geleden

1 maand geleden - Plakkie

Uitlezen.
Dat de koelventilator na blijft draaien is vaak een teken dat hij in noodloop staat.
Aangezien het een VTI motor betreft valt er genoeg te controleren.

    Beste Plakkie,

    Dank voor de reactie.
    Was bang dat ventilator het probleem is. Zoals u zegt genoeg te controleren. - Depex 406 (95), 1 maand geleden

1 maand geleden - harry4203

Dop er goed op? Rubber ring er niet af gevallen? Peilstok er goed in?

1 maand geleden - Depex 406

Voor zover ik weet wel.
Waarom komt dat zo kritisch?

1 maand geleden - harry4203

De motor werkt met een bepaalde inwendige onderdruk, als deze afwijkt als gevolg van bv een luchtlekkage via de vuldop/peilstok of zelf een lekke klepdekselpakking ziet de motorecu dat en treedt er een foutcode op waardoor de koelvin blijft draaien.

1 maand geleden - Depex 406

Beste Harry,

Dank voor de uitleg.
Een bougie schacht staat vol olie.

1 maand geleden - quikfit

Mooi dat je het gevonden hebt...dan weet je wat je te doen staat. ;-)

    Dank voor uw reactie.
    Wellicht valt het achteraf nog.
    Storing P1339 komt overeen met deze bougie.

    mvgr Jan - Depex 406 (95), 1 maand geleden

1 maand geleden - Plakkie

P1339 is vaak bobine.
Wissel deze eens om met de bobine er naast.
Mocht je dan een andere foutcode krijgen bijvoorbeeld P133x dan weet je dat je bobine ook niet helemaal goed is.
Wat betreft de olie bij de bougie dan heeft de bougie waarschijnlijk niet goed vast gezeten.

    Helemaal vergeten er bij te zetten.
    Kleppendeksel pakking kan overigens ook een oorzaak zijn dat er olie bij de bougie ligt. - Plakkie (600), 1 maand geleden

1 maand geleden - Depex 406

Beste Plakkie,

Dank voor de reactie.
Ga e.e.a. nalopen, maar eerst accu laden want door dat nadraaien van de ventilator is de accu nu leeg.

1 maand geleden - Depex 406

Beste mensen,

Bobines gewisseld. Melding P1337 vervolgens gewisseld P1338 nogmaals voor de zekerheid P1339. Nieuwe bobine er in storingen gewist.
Vooralsnog geen probleem meer.
Moet nog even kijken of de olie bij de bougie komt door bijvullen of een lekkage.
Leermoment als de ventilator na draait loopt de motor in loopnood.
Dank voor alle reacties.

1 maand geleden - Plakkie

Idd even controllerennof dit komt door bijvullen of dat de kleppendeksel pakking lekt.

4 weken geleden - Depex 406

Ik kreeg een melding van Problemcar dat ik nog een conclusie moest geven. Voor mijn gevoel had ik het probleem afgerond. Er is nog wel een update: zondag ging de er weer een bobine defect. Er zijn nu drie van de vier vervangen. De vierde is besteld en word snel vervangen.
Opvallen dat er drie in een periode van een paar maanden defect gaan. Blijkbaar zit er een goed gefineerde houdbaarheid in de bobines.
Probleem opgelost.

4 weken geleden - Plakkie

Nu maar hopen dat je problemen na het vervangen van de bobines zijn opgelost en weg blijven.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.