Peugeot 308: Emissiefout + ESP

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb een storing in de motormanagement + ESP

Diagbox uitgelezen

bovenste en onderste lambdasonde fout stond erin

bovenste vervangen met een hele nieuwe van Bosch maar fout niet weg

lambdasonde fout stond kortsluiting met massa naar plus,de garage denkt dat er een storing in de kabel zit maar kan hem niet vinden.Dealer geweest kon hem binnen 2 uur ook niet vinden zeiden of storing kabel of de BSI.

iemand suggestie


ESP com2000 vervangen fout komt weer terug Diagbox zegt onbekende eenheid terwijl het op chassinr is besteld..


heb deze 2 fouten iemand info AUB

Peuget308

Geplaatst door Peuget308 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

P-codes van de storingen, en om welke motor (turbo of niet) het gaat, zou iets duidelijker zijn. Bouwjaar 0 lijkt ook niet te kloppen.
Plaats anders even de laatste 8 van chassisnummer zodat er meer gericht gekeken/gezocht kan worden.

Peuget308 (0), 13 jaar geleden

9S131916

209 1.6 88kw geen turbo


dit is de storing voor esp
computer : ESP81?
Dataframe met antwoord

Storingscodes
U1205 : Storinggeen communicatie met de stuurhoeksensor.
storingsgegevens . : Ongeldige gegevens
status . : interval .
oorzaak . : lokaal .

Bij de storing behorende variabelen


EN WIS JE DIE STORING KRIJG JE DIT
computer : ESP81?
Dataframe met antwoord
•R5700

Storingscodes
: storingen afwezig

Bij de storing behorende variabelen



maar hij komt weer terug als de benzine lamp weer aan gaat voor tanken zeg die op eens esp fout




FOUT emissie

computer : MEV17_4_EURO4
Dataframe met antwoord

Storingscodes
P0444 : Storing bediening elektroklep absorptievat
Eigenschappen van de storing : : Kortsluiting naar massa
Status : : Permanente storing
oorzaak : : Plaatselijk

Bij de storing behorende variabelen


P0031 : storing aansturing verwarming voorste lambdasonde
Eigenschappen van de storing : : Kortsluiting naar massa
Status : : Permanente storing
oorzaak : : Plaatselijk

Bij de storing behorende variabelen


P0037 : Storing bediening verwarming lambdasonde na katalysator
Eigenschappen van de storing : : Kortsluiting naar massa
Status : : Permanente storing
oorzaak : : Plaatselijk

Bij de storing behorende variabelen


P0132 : Storing signaal voorste lambdasonde
Eigenschappen van de storing : : Kortsluiting naar plus
Status : : Permanente storing
oorzaak : : Plaatselijk

Bij de storing behorende variabelen

harry4203 (415) PRO, 13 jaar geleden

gevalletje ebe vol koelvloeistof en draadboom verrot?

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

De foutcodes emissie hebben 1 overeenkomst, namelijk allemaal de draad 1355 incl. nog daarbij de verwarmingsweerstand carterventilatie. Deze draad (1355) komt vanaf ECU 53V bruine stekker aansluiting 17 = controleren/meten op sluiting naar massa na losnemen van de stekkers op betreffende componenten.
Heb je de 53V bruine stekker op ECU al losgehad? Kijk of er toevallig geen koelvloeistof in/tussen de stekker-pennetjes zit.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Bijna gelijk Harry.

Peuget308 (0), 13 jaar geleden

bedankt voor je reacties

willen jullie AUB iets nader toelichten ben niet echt een automonteur

waar moet ik kijken en ?

draadboom ? is dat kabelboom is die stuk

Peuget308 (0), 13 jaar geleden

heb beetje verder gezocht op internet is dan mijn ECU stuk dat onder de motorkap zit in die zwarte doos grijze metalen doosje.

moet ik die vervangen of is er een oplossing?

en die fout van ESP heeft dat ook met die ECU te maken ?

en wat MR Harry zegt is mijn kabelboom stuk helemaal of een onderdeel ervan?

Peuget308 (0), 13 jaar geleden

Deze stond er ook bij foutcode weet niet wat het is

BMF : intelligente service centrale
Dataframe met antwoord

Status van de elektronische eenheid :BSI
referentie 1 :9664059180
referentie 2 :
Aanwezige storingen : 1

F5FF : Storing onverwacht resetten van de BSI.
Omschrijving : niet duidelijk .
Status :
Lokalisering : lokaal .
Bij de storing behorende variabelen


is dit ookj kapot of hoort dit ook bij de ECU

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Om dit allemaal tot in detail uit te gaan leggen hoe te meten e.d. gaat m.i. te ver. Wat je zelf in ieder geval kunt controleren: links voor in de motorruimte, tussen accu en spatbord zit een zwarte plastic box met een deksel erop = deksel verwijderen en dan zie je elektronica zitten. Een plat liggend geval met zekeringen (PSF1) en vooraan een staande metalen kast met 3 stekkerblokken. Dat is de ECU. Contact UIT en dan kun je de stekkers losnemen door het palletje bovenop de stekker in te drukken en daarna het beugeltje over de stekker terugdrukken. Hierdoor komt de stekker omhoog en kun je em er uit halen. De middelste is de bedoelde 53V bruine stekker (bruine voet). Als deze stekker eruit is, kijk dan eens goed of er koelwater/vloeistof tussen de contactpennetjes van de ECU staat. Staat hier koelwater in, dan heb je een probleem.

Peuget308 (0), 13 jaar geleden

hans bedankt voor je reactie
ik heb die 3 stekkers losgemaakt bij de ECU en gekeken maar ik kon geen sporen van vloeistof of water vinden tenzij het na al die tijd zelf weg is gegaan loop al heel lang met het probleem. ik had vernomen van de garage dat die auto een klap heeft gemaakt linksvoor en dat die problemen van mij ook aan die kant afspelen lijkt mij de kans heel groot dat die problemen misschien daar zitten met kabels of dergelijke

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Toch wel de stekkers OP de ECU he? Niet per ongeluk dezelfde soort stekkers van de platliggende zek. kast gecontroleerd?
Mocht er in de ECU koelvloeistof aanwezig zijn, dan blijft het aanwezig, want de oorzaak is in dat geval een defect aan de koelvl.stoftemp sensor waardoor koelvl.stof via de draden "opgezogen" wordt tot en met de ECU.
Maar mocht in de ECU inderdaad geen koelvl.stof te vinden zijn en ook de sensor koelvl.stof in goede staat zijn, dan zal toch de bedrading aan de beurt komen om te controleren/meten.
Een klusje voor iemand met kennis van zaken.

Peuget308 (0), 13 jaar geleden

ja ik heb die grijze kastje gecontroleerd wat scheef in het zwarte boksje ligt niet die plat liggende en kon geen aanwezigheid van vloeistof zien

ik denk dat het toch aan de kabels ligt

die kabel die de lambdasonde aanstuurt komt dat van de ECU middelste stekker?

of waar kan het aan liggen?


en die ESP doet die het ook niet omdat er ook een storing met de kabels zijn

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.