Op motor display komt de melding emissieprobleem. Geel lampje op het dashboard blijft branden.
Dit probleem is eerder verholpen door de lambda sensor te vervangen. Nu helaas weer hetzelfde symptoom.
Ik vermoed dat dit weer het geval is dat de lambdasensor het probleem is. Tevens is gebruikt de auto olie. 1L op 1400 km.
Kent iemand deze combinatie. Olieverbruik en lambdasensor probleem bij deze motor.
Waar dit bij deze motor meestal de oorzaak vh olieverbruik?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Door het olieverbruik , wat op zich volgens huidige maatstaven nog wel mee valt , zou de katalisator beschadigd kunnen zijn en zijn functie dus niet meer heeft.
Maar vaak is een lambdasonde niet defect , maar ligt de oorzaak elders en is de defecte sonde niet defect maar is er dus wat anders aan de hand.
Zou hem uit laten lezen en een 4 gas meting laten doen.
Je andere topic zou hier ook mee te maken kunnen hebben.
deze lambdasensoren gaan helaas wel stuk, maar na vervanging (wijziging onderdeel) meestal geen tweede keer. storing emissie kan duizend en een oorzaken hebben, dus idd eerst uitlezen. olieverbruik is jammer, maar zou me er bij neerleggen.
Hoogstwaarschijnlijk de katalysator verouderd, maar lees inderdaad eerst maar uit.
aan de andere topic te lezen. ..
gr jw
Sorry,maar,olieverbruik 1 op 1400 !
Mijn 406 heeft inmiddels 286000 gedraaid,en die heeft een olieverbruik van minder dan 1 op 30000!
Er is naar mijn idee echt iets mis met dit motorblok.
9 jaar
Bij deze motoren is een hoog olieverbruik helaas geen uitzondering. Ik heb er laatst een inwendig gereinigd en wacht nu de resultaten af, maar die had ook ongeveer hetzelfde verbruik.
Nou,ja,lang leve het nieuwe rijden dan maar.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar