Peugeot 407: Emissiesysteem storing

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Helaas blijven wij problemen hebben met de peugeot 407.
Vannochtend naar de garage terug geweest omdat het lampje weer al een tijdje bleef branden (al vaker geweest maar werd steeds niks gevonden tijdens het uitlezen) Eindelijk voor het eerst in 2 jaar
gaf hij dan toch aan dat er iets kapot was. Ene sensor vervangen. (€165,-)

Rij weg bij de garage 300 meter verder brand hij weer ik weer terug nu sta hij daar dus weer weet iemand wat dit kan betekenen?????
Rijd prima niks aan te merken vlotte auto houd niet in niks mis mee. Alleen dat lampie wat steeds blijf branden en wat ik heel vervelend vind???
Moet je er gewoon mee door rijden??
Moet je ergenst anders tanken??( zoiets las ik maar welke tankstations zijn dan juist niet goed) en kan het daar echt aan liggen???

alvast bedankt voor het lezen en hopelijk heeft u een oplossing.......


mvg marcelle

marcelle

Geplaatst door marcelle (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het lampje brandt, dan is er een storing uit te lezen. Dat is zelfs wettelijk verplicht.
Het kan zijn dat de garage verkeerd uitleest, of wel codes uitleest maar niet begrijpt.
Zonder die foutcode (liefst met nummer) is er verder weinig tot niets over te zeggen.

Doorrijden? Zou ik niet doen. Er is een kans op gevolgschade en die kan prijzig worden.
Als je na het vervangen van een onderdeel weer dezelfde foutcode terug krijgt (even aannemen) zijn er wat mogelijkheden:
- de fout zit ergens anders, b.v. de bedrading
- het verkeerde onderdeel is gewisseld
- er is een imitatie of verkeerd onderdeel gebruikt
- heel uitzonderlijk, maar het gebeurt heel soms: ook het nieuwe onderdeel is defect

Begrijp ik overigens goed dat het lampje al 2 jaar brandt (al dan niet continue)?
Heeft deze auto een handbak of een automaat? Want ook de automatische bak kan dat zelfde lampje aan zetten.

marcelle (0), 12 jaar geleden

Het is een handbak. Ben net terug gebeld door de garage er is een andere storing gevonden dan vannochtend (lampje brand inderdaad zeker al 1 jaar aan stuk) Daarvoor af en toe. De garage legde het aan mij in kindertaal uit omadt ik er anders helemaal niks meer van snap. Hij zei: er loopt een kabel van de motor naar de computer die stuurd informatie in envaloppen naar de computer en in die achtbaan gaat er iets niet goed. Hij zei omdat we er al zo lang mee rijden en er opzich nog niks ernstigs is gebeurd we er wel een hele boel geld tegen aan kunnen gooien maar dat ze dan geen garantie kunnen geven dat het over is. Ze gingen nou die sensor die ze er vannochtend in hebben gedaan er weer uit halen en de oude sensor er weer in zetten ivm de kosten. Helaas is mijn man aan boord voor een langere periode vandaar dat ik hier om advies vraag. Alvast bedankt voor het antwoord van daarnet.

(en zou het iets te maken kunnen hebben met verkeerde benzine?)

mvg

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

De garage probeert je te vertellen dat er een fout in de can-bus zit.
Als die fout vanmorgen ook was uitgelezen snap ik absoluut niet waarom er een sensor vervangen werd.

Heel gauw een ander zoeken om het probleem op te lossen. Dealer of de betere universeel.

In theorie zou slecht lopen te maken kunnen hebben met slechte benzine. Maar dat gebeurt zelden en zeker niet 1 jaar of langer aan 1 stuk.
Fouten in de bedrading hebben niets met de brandstof te maken, al gooi je er diesel in, dan kan dat nog niet (tenzij de auto in brand vliegt).
Als men het over verkeerde benzine heeft dan is er meer aan de hand, en is dat alleen maar meer reden om naar iemand anders te gaan.

harry4203 (425) PRO, 12 jaar geleden

ben het met oldford eens, zoek aub een andere betrouwbare garage, want dit komt niet goed. verder hebben we idd storingscodes nodig om je enigszins op het juiste spoor te zetten.

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hopelijk niet de peugeot-dealer in Terneuzen geweest!? Zo niet, ga daar dan eens naar toe. Zij hebben de juiste uitlees-apparatuur.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

kijk maar uit hans, straks beland ie bij jou ;-)

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

oeioei...ik krijg het nu al warm!

dick407sw (0), 12 jaar geleden

Laat ook bij het eerst volgende bezoek in de garage de temperatuursensor welke in de cylinderkop zit controleren op lekkage. Door lekkage van deze sensor komt er koelvloeistof in de bedrading en kan tot aan de computer komen wat rare storingen kan vooroorzaken. Dit komt vaker voor bij 2.0 en 2.2 liter blokken.
Succes.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

Dick. Dit probleem komt veel voor bij de EP6 motoren, niet bij de EW12 motoren

dick407sw (0), 12 jaar geleden

Bij mij is het voorgekomen bij EW10a motor, en heb van prof. begrepen dat het ook bij de 2.2 ltr. versie voor kan komen, vandaar. Ik ben echter geen prof. allen helaas ervarings deskundige :-(

harry4203 (425) PRO, 12 jaar geleden

renaunltmonteurtje, dit probleem komt bij de 2.0 en 2.2 motoren wel degelijk voor.

gribus (0), 12 jaar geleden

Ik wil mij ook even mee bemoeien. Ik heb hetzelfde probleem en heb in arremoede het lampje eruit gehaald. Niemand kon iets vinden zelfs een off. Peugeot-dealer in Frankrijk lukte het niet.
Maar hierop aanvullend wie kan mij helpen. Al zolang ik deze auto heb doet zich het volgende probleem voor. Afgelopen weekend een lange rit op de Autobahn bij de buren en dan doet zich niet altijd maar soms het volgende voor. Je stopt voor een verkeerssituatie en dan wil je optrekken en is het vermogen verdwenen. Hij begint op drie poten te lopen en in het ergste geval zoals nu op twee. Beetje heuvel op lukt dan niet en claxonnerende Duitsers achter je. ergernis dus.
Het toerental begint te schommelen, toerental valt snel terug. Dit zijn de aanwijzingen dat het eraan zit te komen.
Auto aan de kant gezet en 10 sec van het contact of langer en daarna starten en loopt weer als vanouds. Zeg ik, hij doet dit niet elke keer maar wat opvalt veelal na lange ritten al dan niet met een hoge snelheid. Maar het vreemde is dat ik heb 1000 km gereden met de caravan er achter en dan heb je het probleem niet of bijna niet. Ik begrijp de Fransen al niet maar hun auto's zo af en toe ook niet.
Kan het de EGR klep zijn. Ik rij op LPG G3 en betreft een 2 ltr 16V station van 2000 motorcode RFN (EW10J4)
Op benzine is niet bekend omdat hij het niet altijd doet zou ik dus op benzine moeten gaan rijden en dat is te duur.

Heb ik mede lot genoten??

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Gribus,voor jouw storing zou ik een nieuwe topic openen.
Jij rijd op lpg en ik denk dat daar de storing zit.
En ik zou idd op benzine gaaan rijden en kijken of de storing verschijnt.
Maar een viergasmeting op benzine en daarna op lpg laat vaak al zien waar het fout zit.
En ga er mee naar een lpg inbouwer,die storing van jouw is echt wel op te lossen.
Alleen die prutsers moeten het wel goed beoordelen en daar gaat het vaak fout.
Ze krijgen een storing te zien en de storing laat een benzine gerelateerde storing zien.
Wat logisch is,auto weet niet beter dan dat tie op benzine loopt.
Maar kan net zo goed in het lpg gebeuren zitten.
Het verbaasd mij elke keer weer dat er zoveel prutsers bij garage's werken.
Het is vaak een kwestie van logisch nadenken.

gribus (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Ik zal inderdaad eens langs gaan bij Olijve in Assen voor een update. Deze auto is verder een prima exemplaar van Peugeot. Alleen dit blijft een probleem. Ik heb er ruim 130.000 km mee gereden zonder andere problemen en km stand nu is bijna 265dzd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum