Het motormanagment lampie brand !!
Weet iemand wat de error codes P0420 EN P0430 betekenen. Uitgelezen van mijn Peugeot 406 Coupe V6
En wat is de oplossing van het probleem met deze twee error codes. Na het resetten van de computer doet het probleem zich na ongeveer een dag of twee weer voor :(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
p0420 ; catalystsystem efficienty below treshold (bank 1)
p0430 ; catalystsystem efficienty below treshold (bank 2)
Alle 4 de lamdasensoren vervangen, komt ook voor bij de 607.
Wederom bedankt OJ, maar dan heb ik gelijk een vervolg vraag. Lamdasensoren hebben met de katakysatoren te maken. Zou het ook kunnen zijn dat de katalysatoren niet meer optimaal werken? Het is zonde als ik er vier nieuwe sondes in prop en het blijken de katalysatoren te zijn. Als ik naar de reaktie van Marcvan1 kijk lijkt het met de katalysatoren te maken kunnen hebben
20 jaar
Wie controleren de katalisatoren? Juist, de lambdasensoren.En mijn ervaringen dan???Heb dat bij de 607 meegemaakt met 1 auto elke 60000 km.en een andere op 80000 km.Ook de bobine's van deze motoren blinken niet uit gaan ook nog wel eens en meestal net na het vervangen van de bougie's.
Als ik het juist heb is het systeem uitgerust met 2 lamdasensors en twee breedband sensoren, gezien de meettechniek zeer verschillend.
Alle sensoren defect? nog nooit meegemaakt!!! wel dat de fabrikant adviseert andere sensoren te gebruiken welke een kleinere hysteris hebben.
eerst dient het systeem te worden uitgelezen op DTC en DATA
Sensoren meten alleen maar, wanneer de voorste sensoren metingen doen en er een verschil is tussen deze sensoren zullen uitaard ook de achterste een verschil meten en tot voornoemde codes resulteren. Men zal sneller tot resultaat komen wanneer men de "memory dtc's" gaat uitlezen en met name deze dtc's welke men terug vindt " DTC PRE-FLAG" deze dtc beginnen meestal met P1*** en P2***.en/of C**** De CODES p420 EN p430 dienen nogwel in het storingsgeheugen te zitten. Helemaal op de goede weg geraak je wanneer je kan meten en uitlezen terwijl het "MIL" nog brandt.
dus;
motor controlleren op goede werking en letten op verschillen tussen beide cilinderrijen
Dynamisch controlleren van de lambdasensoren, statisch de weerstand, de spanning en de verwarming
dynamisch de breedbandsenoren.
nakijken of er een updata is van de motor ecu en namelijk die de hysteris tussen de sensoren bijstuurd.
is dit uitgevoerd en goed bevonden, vervang dan de katalysator
is het probleem nog niet opgelost vervang dan de sensoren, de katalysator kan je laten zitten; deze zal dan door de slechte werking van één sensor toch zijn taak onvoldoende vervullen en reeds beschadigd zijn
Dat dacht ik al.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar