auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: extreem olie gebruik

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 D

Hallo allemaal
ik heb een vraag sinds kort heb ik een peugeot 206 uit 1998 1.9 diesel hij gebruik heel veel olie , maar hoe komt olie ook dan terecht bij lucht inlaat systeem eigenlijk zo veel olie dan he.
ik reed laatst bij huis weg en schakelde in zijn 3 en toen vloog auto hoog in de toeren en sleutel uit contackt en al stopte niet bleef joelen in de versnelling en remmend toen sloeg hij pas af maar dan stond ik in de rook mensen dachten dat ik in de fik stond , en even later starte ik weer en hij reed ook normaal maar zijn de zuiger veeren af , of de klepsteelrubbers wat kan het zijn compressie heeft de auto niet veel heeft hooge enderdruk denk ik hij blaast overal de olie uit heeft iemaand een idee wat het kan zijn? groetjes kemal

Geplaatst door

Kemal11 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Door slijtage is er zoveel carterdamp met olie en daar loopt een dieselmotor ook op zoals je gemerkt hebt.!!!!!!Je hebt goed gehandeld door de motor op deze manier stil te zetten. Kijk hoeveel damp er uit de olievuldop komt bij lopende motor. Is dat een vette walm ,zoek dan een ander motorblok. Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Hey Punt
Bedankt voor de advies een andere motor blok had ik al wel alleen die is ook zo smerig in de lucht inlaat systeem , is dat erg? of is dat normaal bij peugeot ? deze blok die ik al had heeft 272000 gelopen zou ik daar dan ook binnenkort ook soort gelijke probleem kunnen verwachten of zal het wel mee vallen?
de blok heeft wel lang stil gestaan en zou ik de klepsteelrubbers , en de zuigerveren moeten vervangen voor ik hem ga in bouwen?

groetjes kemal

Kemal11 0

12 jaar

Die inlaat wordt zo smerig omdat de tegenwoordige diesels tot 3000 t/min. uitlaatgas krijgen bijgemengd. Kan je schoon maken vooral waar de poorten naar de cilinderkop zitten. Het maakt wel een bende dus weet waar je aan begint. Kleprubbers vernieuwen is raadzaam ,maar een diesel heeft geen (weinig ) inlaat vacuum dus olie gebruik daar kan niet hoog zijn. Meet de compressie voor inbouw. Als je ook naar de veren wilt kijken zou ik het bij het huidige blok doen. Wat is wijsheid .Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Hallo Punt ik wil wel eens kijken naar de zuigerveren maar vraag me af of ik vanaf de carter bij de zuiger kan of ze er uit kan halen / heb je einige documentatie voor me misschien? als dat kan onder uit vandan en dat bespaart me wel een hoop werk dan he .
groetjes kemal

Kemal11 0

12 jaar

Zuiger en drijfstang moeten er aan de kopkant uit.Voor documentatie een vriendelijke dealer of onderdelen- leverancier.Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.