Peugeot 306: Fusee kogel 306 1.4-break

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo.

Ivm een klapperend geluid ben ik eens onder de auto gekropen en het lijkt erop dat er ruimte op de rechter fusee kogel zit.
De auto heeft 168.00 km gelopen.
Wat ik kan vinden is dat er twee types zijn: een voor een auto met en een voor zonder stuurbekrachtiging.
Klopt dit of zijn er nog meer types?
Is het verstandig om direkt ook de linker te vervangen?
Zo op het ook lijkt het me niet zo'n probleem om het zelf te doen, of zitten er nog adderrtjes onder het gras?

Alvast bedankt voor de reakties.

Teune

Geplaatst door Teune (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 14 jaar geleden

Er zijn 2 diameters, 16 en 18, even opmeten dus. Niet moeilijk, wel uitlijnen. Andere kant hoeft niet direct, speling op fuseekogels komt bij 306 niet zo heel erg veel voor, maar meestal bij hogere km-standen.

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

alleen de kant doen die nodig is.
het hangt er van af hoe handig je bent.


groetjes jan.

Teune (0), 14 jaar geleden

Ik heb er eens onder gekeken, en zo spannend is het niet, maar in de drie bouten bij de draagarm zit volgens mij een torx vatting in. Welke maat is dit?
Wat de diameter betreft, volgens mij kan ik die alleen zien als de de kogel los heb, waar deze met bout en moer vast zit aan het wiel huis. klopt dit?
Kan de speling trouwens ook zitten in de veerpoot? Die gaat (misschien logisch) wat heen en weer
Alleen als ik het wiel vast pak aan boven en onderzijde (auto op de krik)kan ik de speling voelen. Dit lukt mij niet met alleen de schijf

Alvast bedankt.

William12146 (0), 14 jaar geleden

Kijk eens of het niet je draagarm rubbers zijn, heb zelf 2 306en gehad waarbij de draagarm rubbers uitgesleten waren.
Draagarm vervangen. Als je opkrikt en je zoals je beschrijft de boven en onderkant van het wiel beweegt kan je zien waar de speling zit.
Op de fusee of bij de twee ophangpunten aan je subframe. Bij mij was het bij een 306 1.4 van 96 en één van 97 en beide keren rechts.
Succes hoop dat je het kan lokaliseren, het kunnen trouwens ook nog versleten stabilisator stangetjes zijn gebeurt ook vaak.
Dit geeft een klapperend geluid, kan je checken als hij op zijn wielen staat en je de speling kan voelen als je het stangetje omhoog beweegt.
Draagarm kost bij Peugeot ca €125 en zo'n stangetje ca €25,= per kant.

Groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum