close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: oliedruk meter peugeot 306 XSi

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn peugeot 306 XSi. Het betreft het oliedruk metertje. Recent heeft mijn auto een APK keuring gehad en het garagebedrijf gaf aan dat de auto prima in orde is en dat er geen olie lekt. Na de APK keuring zag ik het oliedruk metertje hevig op en neer gaan in stationair draaien van de auto. Normaal is bij stationair lopen de oliedruk 4 bar (dat geeft het metertje aan) nu zakt het metertje soms wel tot 2 bar of minder. Na een rit over de snelweg geeft het oliedruk metertje een zeer lage stand aan, maar als ik het olie peil check nadat de auto is afgekoeld, zit er wel voldoende olie in. Nu ben ik terug gegaan naar de garage en die kan niet aangeven waar het aan ligt, ze zeggen dat de sensor misschien stuk is. Ligt het inderdaad aan de sensor? Hebben meerdere mensen met een peugeot xsi hier last van gehad?

Mijn vraag is nu, is het nog veilig om met deze auto lange ritten te maken, of geeft het wisselende oliepeil een waarschuwing aan dat er iets mis is? Kan ik nog bijv. met de auto naar zuid frankrijk rijden?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten
Joost

Geplaatst door

joostpeugeot306 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk ook aan de sensor. Als er echt iets mis is met de oliedruk gaat het STOP lampje en bijbehorende oliedruklampje wel branden.

Je zou even de sensor kunnen opzoeken en de stekker schoonmaken, misschien is het wat aangetast.

De oliedruk is ook met een aparte externe meter op te laten meten, dan heb je helemaal zekerheid.

205GTiGriffe 0
badge

15 jaar

RFX - RFT = 5,2 Bar - 4000 Rpm

RFY = 4,3 Bar - 2000 Rpm

RFS = 5,5 Bar bij 4000 Rpm

Kan inderdaad zijn dat de sensor dit veroorzaakt..meten = weten om er zeker van te zijn.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.