auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: gaskop

Bouwjaar: 1998

Hallo,om de hoeveel kilometer moeten de kleppen gesteld worden van een gaskop.en wat kost zo'n kop de kop die er nu op zit heeft 190.000 gedraaid ik heb vandaag de kleppen gesteld,en het dunste plaatje was 2,15 dat was de uitlaat de plaatjes van de inlaat zijn nog goed die hoefde ik ook niet te vervangen.wat is het dikste plaatje die er is want dan weet ik hoe de kleppen er aan toe zijn,de plaatjes van de uitlaat hetliggen net boven de veerschotel,dus ik denk dat het ver op is.wat denken jullie ervan.Het gaat zich hier om een 1800 blok 8 klepper v.g alan.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA als ze eens wist.

flow 0

19 jaar

Die motoren zijn idd niet zo geschikt voor LPG. Ik zou beginnen met iedere 10.000 km de speling te controleren. Controleer bovendien of het mengsel op gas niet te arm blijft. En stel de uitlaten 0.05 mm ruimer dan fabrieksopgave.

Aan het gas kan ik niks veranderen die is electronisch geregeld.Maar als ik nu een nieuwe cilinderkop monteer met harde zittingen en harde kleppen,blijft het dan het zelfde of ga ik er op vooruit.of is dat ook niks,wat denk jij ervan.Want ik denk dat een harde kop toch wat meer kilometers moet kunnen draaien.

flow 0

19 jaar

Natuurlijk ga je er met een voor lpg aangepaste kop op vooruit. Lijkt me vrij logisch toch? Aan het gasmengsel kan je misschien niets veranderen, maar je kan toch wel controleren of het systeem goed regelt.

Hoe kan ik dat zien ,kan ik iets meten.

flow 0

19 jaar

Meten is weten. Bijvoorbeeld met een multimeter en een viergasmeter.

Wat zijn de waardes en waar moet ik meten??

flow 0

19 jaar

Hoe ver reikt je kennis?

Alles is te leren als je maar interesse hebt.Ik heb wel een aantal motorblokken en versnellings bakken gereviseerd,op mechanisch gebied ben ik wel heel ver gegaan,zo ver dat het mij een tijdje niet meer intereseerde,maar op elektronisch gebied niet erg.

flow 0

19 jaar

Je kan met een Volt meter controleren hoe het signaal is wat de lambdasomde afgeeft en met de CO meter kan je dan meteen controleren of de uitlaatgassen overeenkomen met het sondesignaal. Bedenk wel dat het niet de lambdasonde is die het signaal maakt maar de gas- of de benzinecomputer. Bij een goedwerkend gas en benzinesysteem meet je een sondesignaal dat pendelt(meestal) tussen 0.10(arm) en 0.90(rijk) Volt. De uitlaatgassen zijn dan: CO% stattionair kleiner of gelijk dan 0.5% en op toeren(2500-3000) kleiner of gelijk dan 0.3% waarbij het lambdagetal op de CO-meter ligt tussen 0.97 en 1.03. CO2 op gas boven 13% en op benzine boven 14%. HC ligt op 50 PPM of lager. O2 ligt op 0.5 of lager.

Is dat alles dat kan mijn schoonmoeder ook.Beste Hakeem hardstikke bedankt.Ik ga het morgen meteen proberen en ik kan hem op mijn werk het co opmeten.bedankt mvg alan.
je hoord het wel.

flow 0

19 jaar

Als je je schoonmoeder laat solliciteren, ik zoek nog een goede diagnos techneut.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.