Geachte peugeot liefhebbers,
Sinds twee weken heb ik een probleem met mijn peugeot 607.
Bij het invoegen van de snelweg begon de 607 te ploffen en te stotteren.
Diagnose door de Peugeot garage laten vast stellen. Gasklephuis ( een was lijst van permanente storingen en tijdelijk storingen ) laten vervangen. Volgens de garage was de auto nu goed. Het enige wat zij er niet uit kregen is de emissiestoring die op het dashboard word aangegeven echter geeft hij tijdens het uitlezen geen foutcodes meer aan! Gasklephuis tot twee keer aan toe ingeleert. Nu kwam ik de auto ophalen en tijdens het wegrijden was hij niet voor uit te branden, gasreageerd alleen goed als je hem tegen zijn kickdown in trapt. De 607 begint pas te werken bij 3000 toeren en het lijkt erop dat hij zijn kracht heeft opgespaard tot de 3000 toeren.
De garage heeft de pot sensor vervangen maar ter vergeefs. De distributieriem laten nakijken of deze nog op tijd stond, dit staat hij.
Nu geeft de garage nog als enige optie de boordcomputer vervangen maar dit geeft geen 100% dekking.
Ik hoop dat iemand het probleem ook heeft gehad en mij de oplossing kan geven!
Alvast bedankt!
Groet,
Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat bedoel je met emissiestoring die op het dashboard wordt aangegeven? Het motormanagmentlampje of de melding "emissiestoring" in display?
Als deze storing of melding nog steeds aanwezig is, moet er haast een foutcode aanwezig zijn! Eventueel uit te lezen via het menu DIAGTOOL (F4) op de testkast van de peugeotdealer als het via het gewone menu niet lukt.
Emissiestroring kan door 2 ecu's aangezet worden - de motor en de versnellingsbak.
Als er geen fouten meer in de motor zitten, dan is de bak de boosdoener.
Nogmaals uitlezen en nu niet de versnellingsbak vergeten.
Bedankt voor jullie reactie!
Hans407,
Het gaat om het motormanagmentlampje. Volgens Peugeot dealer is er geen foutcode meer te zien. Ik ben er helaas niet bij geweest dus ik weet niet of ze via DIAGTOOL hebben gekeken!
Oldford,
Het leuke is dat ik kort voordat het probleem ontstond de melding PRND op het display kreeg. Dit heb ik ook aan de peugeotdealer gemeld. Ik zat zelf te denken aan de toertalsensor op de bak. De peugeotdealer zegt dat hij dan een foutmelding zou moeten krijgen........
Ik ga woensdag naar een peugeot-citroen vakgarage ( kennis van mijn vader ) voor een second-opion. Ik laat hier alle punten nog een keer doorlopen in de hoop dat hij iets vind wat de dealer over het hoofd heeft gezien!
Ik hou het forum op de hoogte!
(p.s mocht er bij iemand op dit forum nog wat te binnen schieten laat het gaarne weten!)
Groet,
Roy
14 jaar
Geachte Peugeot liefhebbers,
De 607 is vaak nagekeken vaak gecontroleerd veel uitgelezen met veel foutcodes! Gelukkig waren het allemaal vrienden diensten dus het koste mij niks!
Na veel nadenken heb ik iets geprobeerd waarvan alle vakmannen zeiden dat het er niet aan kon liggen.
Namelijk de bougies vervangen door eyquem bougies de speciale met één grote electrode en drie kleinen erom heen.
Auto rijd nu weer als de brandweer!
Probleem opgelost!
Ik hoop dat andere mensen hier ook wat aan hebben!
P.S de bougie van b.v NGK of de orginele enkelpolige bougies van de dealer schijnen niet te werken met de 2.2 16V
Groet,
Roy
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar