Sinds ongeveer een jaar hebben we erg veel last van vochtproblemen. Zelfs met de airco en blower volop aan, beslaan de ramen steeds. Als de blower gericht staat op de voorruit dan wordt die wel wat schoner maar dan beslaan onmiddellijk de zijramen en achterruit. Ben tijdens het rijden constant in de weer met een trekkertje...We hebben laatst al de airco vloeistof laten vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ook stinkt het altijd erg als die airco/blower aanstaan, een vieze muffe lucht. Nu las ik op allerlei forums dat misschien de pollen/interieurfilter de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?? Kunnen we die zelf vervangen en zo ja, waar zit die filter dan??
Hebben trouwens nog veel meer problemen met die auto maar daarover later meer!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stinkende airco's komen meestal door bacterien in de verdamper,
Schakel de airco een minuut of 5 a 10 uit voor je op de plaats van bestemming bent.
Een geurbehandeling airco en ozon behandeling in je auto kan helpen.
Interieurfilter vernieuwen zou ook geen kwaad kunnen.
[quote=liesbeth61]Kunnen we die zelf vervangen en zo ja, waar zit die filter dan??[/quote]
Het interieurfilter zit onder de zwarte kunststof plaat tussen voorruit en motorkap = motorkap openen en dan vanaf voorzijde auto gezien, aan de linkerzijde onder de plaat.
Toch lijkt het alsof hier meer aan de hand is gezien je omschrijving over het vochtprobleem. Condens afvoer verstopt of niet juist gemonteerd? Hemelwater lekkage?
Komt de luchtcirculatie wel van buiten?
Ik bedoel staat de klep niet op interne luchtcirculatie?
De bediening van deze kleppen gaat nogal eens stuk.
14 jaar
Ik heb geen idee waaraan het ligt. Van de week was het droog weer en heb ik de ramen 10 minuten vantevoren tegen elkaar opengezet en toen ik moest gaan werken stapte ik in een auto met schone/heldere ramen. Echter toen ik al 15 minuten onderweg was begon de ellende weer, alle ramen sloegen ineens aan; de airco aan, de blower op de hoogste stand en gericht op de voorruit en toen werd deze wel wat helderder maar niet schoon. Probleem is dan dat de achter- en zijramen beslaan. Uiteindelijk ben ik de hele resterende 30 minuten in de weer om ramen open en dicht te doen en te proberen om met een trekkertje nog enig zicht te hebben. Had van de week ook al de ramen schoongemaakt met wasbenzine, tip die ik ergens las maar helpt niet. Onder de mat voor aan de passagierszijde vond ik een natte plek. Heb die gedroogd maar ook dat lost het probleem niet op. Ik heb wel de indruk dat het vooral/alleen?? speelt als het erg vochtig is. Vandaag, met dat regenachtige weer, bv was het weer geen doen. Zelfs met de airco aan en de blower vol aan kreeg ik de voorruit niet helder. Wel heb ik gezien dat de rubbers van de deur aan de passagierszijde niet meer intact zijn. Ook het schuifdak zou mogelijk een boosdoender kunnen zijn??? Het uitschakelen van de airco kan niet, dat heb ik geprobeerd maar dan slaat de voorraam enorm aan. Verder rijden we vaak maar stukjes van 5 km en dan heeft het geen zin om de airco vantevoren uit te schakelen. Waar zit precies de luchtcirculatieklep?? Heb geen idee hoe die staat. Auto heeft vorige maand een winterbeurt gehad; mag toch wel hopen dat ze daarnaar gekeken hebben??
14 jaar
Laat de deur rubbers svp nakijken en laat ook even kijken naar de afvoer van het schuifdak. Vaak zit de afvoer hiervan dicht. Verder zou ik ook de afvoer van de airco na laten kijken, als die dicht zit krijg je ook problemen. Toch even langs de garage.
W.b.t. die winterbeurt, standaard zal hier niet naar gekeken worden, alleen als je hier duidelijk naar gevraagd hebt.
Nou, na enkele weken doorsukkelen hebben we de auto gisteren toch maar naar de Peugeot garage gebracht. Tegen de avond belden ze; de kachelradiateur blijkt kapot. Daardoor lekt hij koelvloeistof. Dat verklaart ook die vettige vochtaanslag op de voorruit. Ook verklaart dat die warme lucht die ik in mijn gezicht geblazen kreeg. Is weer een tegenvaller qua kosten; het blijkt namelijk 5 werkuren te kosten om dat te maken. Samen met de kachel zelf, de ozonbehandeling en wat kleine dingen zoals de kapotte ruitensproeier komt dat op ongeveer 775,00 euro. Er valt nooit eens wat mee met die auto. We zijn bijv. onlangs een autosleutel verloren; heb nu meteen gevraagd wat het kost om een nieuwe bij te bestellen; het bijbestellen en coderen van een tweede sleutel kost maar liefst 260,00 euro! Het is niet mogelijk een sleutel bij te bestellen zonder vergrendeling.Heb spijt van de aankoop als haren op mijn hoofd! Afijn, donderdag de 21e wordt hij gemaakt.
14 jaar
Bel nog eens met andere garages in de buurt, ik heb bijvoorbeeld goede ervaring met Autobedrijf Schaap (Dommelseweg). Wellicht dat die het ook kunnen (vraag originele onderdelen te gebruiken) maar dat je goedkoper uit komt in uren dan bij de Peugeot garage.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar