Peugeot 607: Bandenslijtage

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Achterste Banden Slijten Buitengewoon Snel Ik Heb Nu 44000 Km Eerste Banden Waren Michelin 225/50/17 En Na 28000km Versleten Tweede Waren Pirelli 225/50/17 En Na 16000km Zo Goed Als Versleten Wagen Werdt Uitgelijnd Door Peugeot Na De Eerste Paar Banden En Niets Abnormaals Gevonden Dat Zeggen Ze In Garage De Voorste Banden Hebben 44000km En Zijn 3/4 Versleten Wat Normaal Is Denk Ik Wie Kan Er Mij Goei Raad Geven Want Zo Kan Het Niet Verder Alvast Bedankt

PEUGEOT 607

Geplaatst door PEUGEOT 607 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 14 jaar geleden

Waren de banden wel gelijkmatig afgesleten of bijvoorbeeld meer aan de binnen of buitenkant?

PEUGEOT 607 (0), 14 jaar geleden

Ja De Banden Zijn Gelijkmatig Afgesleten Volledig Vlak

fastbreakrijder (0) PRO, 14 jaar geleden

De auto ook al eens laten uitlijnen bij een goede bandenspecialist?

PEUGEOT 607 (0), 14 jaar geleden

Neen Nog Niet Door Een Bandenspecialist Wel Door Garage Peugeot Was Nog In Garantie Maar Ik Was Niet Aanwezig Bij De Uitlijning

fastbreakrijder (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou er even mee naar een specialist gaan...

PEUGEOT 607 (0), 14 jaar geleden

Dat Ga Ik Zeker Doen Want Zo Kan Het Niet Verder Ik Heb Deze Avond Tell Met Peugeot Dealer En Die Vertelde Mij Dat Ik De Eerste Ben Met Dat Probleem En Die Gaat Eens Informeren Alvast Bedankt En Ik Laat Nog Iets Horen De Eerst Volgende Dagen

306 cabrio (0) PRO, 14 jaar geleden

Tip voor topicstarter: zet je CAPS uit, dat leest prettiger!

peugeotfan (0), 14 jaar geleden

Hallo beste Frans uit Ieper,met enige opwinding heb ik uw bericht over ongehoorde achterband slijtage bij uw 607 gelezen.Ik had exact dezelfde ervaring met mijn 607 restyling 2006 en weet wat het probleem is.Niet alleen bij Peugeot maar bij steeds meer merken en modellen is men de traditionele achterophanging aan het wijzigen.
Men plaatst ten eerste de wielen niet loodrecht op de baan. En hierover valt niet veel kwaad te vertellen.
Maar ten tweede geeft men van de fabriek uit de achterwielen ook een zeker "toespoor"d.w.z.dat de achterwielen niet helemaal parallel staan.En men plakt daarop een zekere tolerantie,zo ongeveer 1tot 3,5mm!!!!
Dit is een beetje waanzinnig want dan maken de wielen een sleepbeweging op het wegdek!Bedenk daarbij dat de bandenspecialist zijn machine voor het uitlijnen ook een fout kan maken!Ge moet dus met dit verhaal je achterwielen laten uitlijnen. Je kunt daarbij aandringen het toespoor zeker op min.te zetten of zelfs op nul te regelen als die man dat wil. Ik heb zelf een tool gemaakt en plaats nu mijn achterwielen gewoon evenwijdig zoals vroeger en mijn bandenslijtage is na 20000km zelfs niet meetbaar. Ik zal nu met 225/50/17 van Michelin zeker 80000km doen.
Groeten.
Werner

PEUGEOT 607 (0), 14 jaar geleden

Hallo Werner ik heb u verslag gelezen over u 607 bandenslijtage. Ik dank u voor deze reactie
Ik ben nu verleden week naar de Peugeot dealer geweest. Daar hebben ze de wagen volledig uitgelijnd
Hier meld ik eens de gegevens
ACHTER WIELVLUCHT LINKS -2°00
RECHTS -2°16 EERSTE MEETING

TOESPOOR LINKS 9/32
RECHTS 7/32
TOTAAL 15/32
WIELVLUCHT LINKS -2°01
RECHT -2°16
TOESPOOR LINKS 5/32
RECHTS 5/32 TWEEDE METING
TOTAAL 11/32
/

Nu hebben ze de nieuwe winter banden opgemeten.De volgende week rij ik naar SPANJE en zal ik ongeveer 5000 km bollen. Dan gaan ze terug de banden opmeten en zonodig bijregelen.
Ik laat wel nog iets van me horen
Groeten
Frans

peugeotfan (0), 14 jaar geleden

Aangaande wielvlucht (=helling van het wiel in graden) zeker geen probleem.Aangaande toespoor:hier heb ik een probleem nl.de eenheid waarin het werd uitgedrukt met die machine daar. Ik ken nl.de eenheid 9/32 bv. niet.In mijn visie moet dat om te zetten zijn in mm gemeten op de halve hoogte van de velg.Maar relatief gezien is het de som van 9/32+7/32=16/32 waar het om gaat.En de tweede meting na het bijregelen toont 5/32+5/32=10/32 dat de zaak verbeterd is. Dus je slijtage zal zeker minder zijn.In mm uitgedrukt zal dat betekenen dat er nog steeds een toespoor is van om en bij de 2 of 3mm,hetgeen binnen de specifikatie van Peugeot (hopelijk) zal liggen. Feit is,bij mij persoonlijk, zullen mijn achterwielen NOOIT meer toespoor krijgen m.a.w. streven naar waarde NUL (of je het nu uitdrukt in mm of in die breukvorm.) Ik deed vroeger in deze conditie met mijn Michelin banden op mijn 605 zo'n 100.000km en meer. Nu met de 607 zal ik zoals gezegd minstens 80.000moeten doen. Zoals uw auto nu uitgelijnd is zul je dat nog niet bereiken.Maar ja....Het zal moeilijk zijn je Peugeot dealer zover te krijgen. Die man wil of durft niet buiten de richtlijn van de constructuur te gaan.Nog een toemaatje:of het nu zomer-of winterbanden zijn daarom gaat het niet:Het is het toespoor van de VELG waar het uiteindelijk om gaat.
Als je je slijtage wil nagaan hoef je inderdaad maar zo precies mogelijk de groefdiepte te meten op verschillende plaatsen en tot een vergelijk te komen voor en na. Maar op 5000km zal het moeilijk te zijn zijn.
Veel geluk ermee. Je mag nog altijd reageren.
A propos mijn 607 is overigens een heel goede auto. Heb 100000km gereden en hij overtreft mijn eigen prijs/kwaliteitsverwachting.Ik trek ook een caravan en heb prima resultaten.
Groeten.
Werner

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum