We hebben hier een Peugeot 206 die regelmatig stilvalt en bokt tijdens rijden. RPM wijzer valt tijdens rijdens weg.
Nu wil ik deze auto uitlezen met onse Modus (snap-on) maar ik krijg geen communicatie met de auto.
Nu heb ik wel eens met een seat meegemaakt dat je de zekering van de radio eruit moet halen, maar bij Peugeot heb ik dit soort grapjes nog niet meegemaakt.
Iemand een idee omtrent de storing en of mijn communicatie probleem?
Groeten, Ben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt een beetje op een BDP sensor (of zijn bedrading). deze klacht.
Dit type motorcomputer word uitgelezen over pin7 en 15 in de diag stekker.
Die bedrading zou je eerst eens kunnen contr.
Motorcomputer is Marelli 1AP?
Andere computers wel uit te lezen?
Radio veroorzaakt bij dit type geen probleem, zit niet op pin7 vlgs mij.
Oiram
als idd je toerenteller ook wegvalt, is de kans 99% dat de bdp-gever stuk is.
Wat is die ene % dan? BDP is vervangen, maar het probleem(en) is/zijn gebleven...
Bedrading en/of stekker defect.
Check inderdaad maar eens goed of de bedrading in de kabelgoot achter de distributie onderaan in de bocht van deze goot, niet ergens doorgesleten is c.q. blank ligt!
probeer temperatuursensor eens,3maand terug zelfde probleem gehad
bobine vervangen
15 jaar
Ga eerst eens langs de Peugeot dealer en laat hem daar eens uitlezen, voor van alles klakkeloos vervangen.
Aansluiting 1 is +nakontakt , 16 is + parmenent,4 EN 5 massa op de uitleesstekker. Dit moet je hebben anders is er geen communicatie met het voertuig mogelijk.
verder merk van de bobine controleren , elektrofil is goed en sagem niet.
En ja als de je kan of laat uitlezen weet je meer natuurlijk, meten is weten ...............
Die tip had ik via mijngrosier.nl op AMT gelezen, en er zit idd een elektrofil bobinne op. Toevallig zit er op een 206 uit de showroom een sagem en die hebben we even gewisseld. Maar met die bobine blijft de probleemauto op 2000 tpm draaien. Kabelboom gaan we morgen verder controleren.
Let bij het wisselen van bobines op dat je een auto neemt die vergelijkbaar is qua emissie norm. Je hebt L3 en L4. L3 is herkenbaar aan de kat die onder de auto zit en L4 is herkenbaar aan de kat die tegen het motorblok aan de voorzijde zit. De bobine heeft dan een ander onderdeel nummer en montage ervan op een verkeerde auto kan leiden tot bijv. de storing van het motortoerental.
Als er al een elektrofil op zit zou ik dat zo laten, deze zijn zoals ik al schreef beter dan sagem.
Ter info een 206 van 1998 met kfx motor is L3 met de kat onder de auto. De L4 versie is in 2000 gekomen heeft motorcode KFW
PT nieker
Al eens uit laten lezen bij de dealer?
Soms toch wel erg handig als er wel een code uitgelezen word, heb je toch een kans dat de code
je op het juiste spoort zet. anders blijf je aan het onderdelen vervangen.
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar