heb op eerste en vierde bougie geen vonk
bobine rail al geruild met andere auto
mvg henrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storingen al uitgelezen ?
Wat is het computertype? (staat wel op de sticker)
Zelf kortgeleden hier ook een gehad (1.4 KFX) daar was de computer van defect.
In mijn geval werd deze storing niet gezien door de computer.(dus geen fouten opgeslagen)
Kan je evt zelf contr. door op de bobine te meten of er wel signaal is.
Kan je met een ledtestlamp contr. moet je op 2 plaatsen een puls meten.
Computer (met dit defect) is evt wel te repareren.
Word vaak veroorzaakt door een slechte bobine/bougies.
Oiram
klopt, pas ook nog een gehad. zelfde klacht.
[quote=UNIVERSEEL11698]Wat is het computertype? (staat wel op de sticker)
Zelf kortgeleden hier ook een gehad (1.4 KFX) daar was de computer van defect.
In mijn geval werd deze storing niet gezien door de computer.(dus geen fouten opgeslagen)
Kan je evt zelf contr. door op de bobine te meten of er wel signaal is.
Kan je met een ledtestlamp contr. moet je op 2 plaatsen een puls meten.
Computer (met dit defect) is evt wel te repareren.
Word vaak veroorzaakt door een slechte bobine/bougies.
Oiram[/quote]
ikdenk wel dat de computer kapot is
kan iemand mij vertellen waar ik hem kan laten repareren
het is een magneti marelli iaw 1ap.83
AC tronics is je beste kans.
Ik zou wel eerst even de bedrading controleren,deze gaan ook weleens defect.
Als ik het goed heb aan achterzijde van het blok in een bocht,reeds twee keer gehad.
Geen bobine storing maar een andere sensor storing,is wel dezelfde draadbundel. (was een rare breuk in een draad)
Groeten John
Id ook even contr. op eventuele draadbeuk.
Ik had hier kortgeleden een 1AP80 en die ECU heb ik zelf gerepareerd.
1 Eindtrap heb ik daar van vervangen, het zoeken naar een leverancier voor het juiste component was het meeste werk.
Of de 80 gelijk is aan de 83 dat weet ik niet.
Oiram
ik heb EXAKT het zelfde gehad met een 106 xsi
precies zoals u het probleem beschrijft zelfde cilinders zelfs
bleek bij die wagen de ontsteking versterker/ ignition amplifier te wezen
en zit bij 106 achter de bobine gemonteerd, tegen de zijkant van het motorblok, t.o.v bobine, schudbrod zijde
zit een alu, dekseltje op en met 2 +of inbus schroefjes vast heeft 15pooltjes/ 1stekker met zon rottig clipje
ik had een andere bij de lokale sloop gehaal voor een 10tje
ik hoop dat u er wat mee kan..
mvgr
Renee, die auto rijdt al lang weer ;)
Renee heeft het over een auto met een verdeler ontsteking van 15 jaar geleden denk ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar